فوق‌تخصص گوارش و کبد گفت: بیماران دچار زخم معده فعال، بیماری التهابی روده، سرطان معده و روده همچنین افراد گرفتار مشکلات کبدی نباید روزه بگیرند.

بیماری‌های گوارشی که مانع از روزه‌داری می‌شود

سلامت نیوز: فوق‌تخصص گوارش و کبد گفت: بیماران دچار زخم معده فعال، بیماری التهابی روده، سرطان معده و روده همچنین افراد گرفتار مشکلات کبدی نباید روزه بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز، همایون واحدی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با برخی مشکلات گوارشی که در ماه مبارک رمضان ممکن است بروز یابد، گفت: مشکل ترش کردن یا رفلاکس از شایع‌ترین مسائل بوده و افراد باید با رژیم تغذیه مناسب آن را پیشگیری کنند.

وی افزود: افطار پرحجم و مصرف مواد خیلی ترش و خیلی شیرین سبب آسیب به دستگاه گوارش شده همچنین استعمال قلیان و سیگار و مصرف مواد بسیار چرب نیز در تشدید رفلاکس اثرگذار هستند.

این فوق‌تخصص گوارش کبد گفت: روزه‌داران باید از مصرف چای پررنگ، نوشابه و قهوه در این ماه بپرهیزند و یا آن را به میزان اندک مصرف کنند تا مشکلات گوارشی در آنها تشدید نیابد.

واحدی خاطرنشان کرد: بیماران دچار زخم معده فعال و یا مبتلا به بیماری‌های التهابی روده، سرطان‌های دستگاه گوارش اعم از معده و روده و افراد دچار مشکلات کبدی همچون سیروز کبد نباید روزه بگیرند چرا که روزه‌داری وضعیت بیماری‌شان را بدتر می‌کند.

وی اضافه کرد: روزه‌داران در ماه مبارک رمضان برای تأمین آب بدن باید مصرف سبزیجات و میوه‌ها را به ویژه در وعده افطار مدنظر قرار دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha