متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت با بیان اینکه روزه‌داران بعد از مصرف وعده سحری نباید مسواک زدن را فراموش کنند، بیان کرد: عدم رعایت بهداشت دهان و دندان موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

روزه داران بهداشت دهان و دندان را فراموش نکنند

سلامت نیوز:متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت با بیان اینکه روزه‌داران بعد از مصرف وعده سحری نباید مسواک زدن را فراموش کنند، بیان کرد: عدم رعایت بهداشت دهان و دندان موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر نصرت الله عشقیار، متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت  با توجه به ماه رمضان و ایام روزه‌داری،‌گفت: برخی افراد طی ساعات روزه‌داری دچار بوی بد دهان می‌شوند که این امر آنها و اطرافیان را آزار می‌دهد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین علل بوی بد دهان طی روزه‌داری عدم استفاده از مسواک و شست‌و‌شوی دندان‌های در ساعات پایان شب و وعده سحری است.

این استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: به افراد روزه‌دار توصیه می‌شود حتما در پایان ساعات شب و پس از وعده سحری حتما دندان‌های خود را به مدت 5 دقیقه با مسواک شست‌و‌شو دهند و سپس از نخ دندان و دهان‌شویه استفاده کنند.

عشقیار بیان کرد: افراد باید به خاطر داشته باشند مسواک باید به صورت چرخشی در دندان‌ها حرکت کند و هر طرف از فک‌ها حداقل 15 بار شست‌و‌شو شود.

وی با بیان اینکه عدم استفاده از مسواک در ایام روزه‌داری موجب افزایش احتمال پوسیدگی می‌شود، تصریح کرد: عدم استفاده از مسواک موجب باقی ماندن مواد غذایی بین دندان‌ها می‌شود که با گذشت زمان مواد غذایی توسط باکتری‌های داخل دهان تخمیر و اسیدی می‌شود که همین امر موجب افزایش احتمال پوسیدگی دندان‌‌ها می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha