هر 50دقیقه یک زن در جهان به سرطان پستان دچار می‌شود. متخصصان می‌گویندآمار مبتلایان به این سرطان، در ایران هر سال پنج‌درصد افزایش می‌یابد و اگر با تغییر سبک زندگی، احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش ندهیم، سرطان پستان، هر سال تعداد بیشتری از زنان را قربانی خود می‌کند.

چطور می‌توانید احتمال ابتلا به این سرطان شایع را کمتر کنید؟

سلامت نیوز: هر 50دقیقه یک زن در جهان به سرطان پستان دچار می‌شود. متخصصان می‌گویندآمار مبتلایان به این سرطان، در ایران هر سال پنج‌درصد افزایش می‌یابد و اگر با تغییر سبک زندگی، احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش ندهیم، سرطان پستان، هر سال تعداد بیشتری از زنان را قربانی خود می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، به گفته آن‌ها، درمان سخت و پرهزینه این سرطان، تنها جان برخی از مبتلایان را نجات می‌دهد و آمار مرگ‌و‌میری که به دلیل ابتلا به این بیماری اتفاق می‌افتد، آن‌قدر بالاست که هشدارها را جدی بگیریم و برای ایمن‌کردن خود در برابر این بیماری تلاش کنیم.
 
آسپرین بخورید
محققان می‌گویند مصرف آسپرین، احتمال ابتلا به سرطان پستان را تا 16درصد کاهش می‌دهد. از نظر آن‌ها، اگر پزشک شما منع خاصی را برای استفاده این دارو مطرح نکند، می‌توانید با استفاده از تاثیرات ضدالتهابی آن، احتمال رشد تومورهای سرطانی را کمتر کنید یا در صورت ابتلا، مانع از رشد و گسترش آن‌ها شوید. گذشته از این، بررسی‌های مختلف ثابت کرده مصرف آسپرین احتمال انسداد عروق خونی و ایست قلبی را کاهش می‌دهد و احتمال آسیب‌دیدن مغزتان به‌دلیل سکته مغزی را هم کمتر می‌کند.
 
هورمون‌هایتان را دست‌کاری نکنید
اگر وضعیت ترشح هورمون‌های زنانه در بدنتان را کنترل نکنید، احتمال واردشدن این مهمان ناخوانده به زندگی‌تان بالا می‌رود. متخصصان می‌گویند آمار ابتلا به سرطان پستان ، در بین زنانی که با مصرف داروهای هورمونی، برای به تاخیرانداختن یائسگی تلاش می‌کنند کم نیست و بسیاری از زنانی که به تغییرات هورمونی بدنشان بی‌توجه هستند و از نوسانات هورمونی رنج می‌برند هم به این بیماری دچار می‌شوند. به همین دلیل متخصصان می‌گویند اگر به هر دلیل مجبور به استفاده از داروهای هورمونی شده‌اید، باید به‌طور مرتب و زیر نظر متخصصان، واکنش‌های بدنتان به مصرف این داروها را بررسی و کنترل کنید.
 
دستگاه تصفیه هوا بخرید
تنفس در هوای پاک، راه دیگری برای کاهش احتمال ابتلا به این سرطان است. اگر تعطیلاتتان را در طبیعت سرسبز و پاک بگذرانید و روزها زیر دستگاه تصفیه هوا، نفس بکشید، احتمال سرطانی‌شدنتان کمتر می‌شود. محققان می‌گویند: آلودگی هوا، تنها احتمال دچارشدن به سرطان ریه را بیشتر نمی‌کند، بلکه می‌تواند همه ارگان‌های بدن را مستعد ابتلا به این بیماری کند. بنابراین در صورتی که شرایط زندگی، شما را مجبور به تنفس در هوای آلوده کرده، از این راه‌ها برای کم‌کردن تاثیرات آلودگی هوا بر بدنتان کمک بگیرید.
 
سیگار نکشید
نه تنها برای محافظت از ریه و سالم نگه‌داشتن پوستتان، که برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پستان ، باید به این توصیه عمل کنید. محققان می‌گویند: آمار ابتلا به سرطان پستان ، در بین زنان سیگاری بالاتر است. به گفته آن‌ها، زنان کم‌تحرکی که سیگار هم می‌کشند، نه تنها در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی قرار می‌گیرند، بلکه بعید نیست سلول‌های سرطانی، در پستان آن‌ها رشد کنند. به باور متخصصان، حتی زنان جوانی که سیگار می‌کشند نیز در برابر این بیماری مصون نیستند و به‌خاطر این وابستگی، ممکن است زودتر از آنچه متخصصان گفته‌اند با تکثیر کشنده سلول‌ها در بدنشان مواجه شوند.
 
به فرزندتان شیر دهید
تغذیه نوزاد شما با شیر خودتان، تنها به نفع او نیست، بلکه به بدن شما هم فایده‌های متعددی می‌رساند. محققان می‌گویند زنانی که فرزندشان را با شیر خود تغذیه می‌کنند، کمتر به سرطان پستان دچار می‌شوند. از نظر محققان مهم نیست که حجم شیری که در سینه‌های شما تولید می‌شود برای سیرشدن نوزادتان کافی باشد یا اینکه مجبور به استفاده از تغذیه کمکی باشید، آنچه مهم است، تامین حتی بخشی از نیاز غذایی فرزندتان با شیر خودتان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha