سرپرست روابط عمومی و امور بین‌المل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در هیچ جای کشور هیچ سقفی برای داروخانه‌ها و بخش‌های سرپایی و پاراکلینیکی از طرف سازمان بیمه سلامت نگذاشته‌ایم.

"بیمه سلامت" سقفی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ندارد

سلامت نیوز:سرپرست روابط عمومی و امور بین‌المل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در هیچ جای کشور هیچ سقفی برای داروخانه‌ها و بخش‌های سرپایی و پاراکلینیکی از طرف سازمان بیمه سلامت نگذاشته‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ، محمد هاشمی در پاسخ به برخی اخبار درباره سقف‌گذاری بیمه سلامت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی گفت: در هیچ جای کشور هیچ سقفی برای داروخانه‌ها و بخش‌های سرپایی و پاراکلینیکی از طرف سازمان بیمه سلامت نگذاشتیم؛ بلکه گایدلاین‌هایی برای بخش بستری از طرف وزارت بهداشت برای ارائه دهندگان خدمت در حال ابلاغ است که سازمان‌های بیمه‌گر نیز موظف به اجرای آن هستند.

به گزارش سازمان بیمه سلامت ایران،وی افزود: اجرای گایدلاین‌ها و راهنماهای بالینی نباید با سقف اشتباه گرفته شود. زیرا هیچ سقفی از طرف سازمان بیمه سلامت در نظر گرفته نشده است.

هاشمی درباره مطالبات معوقه نیز بیان کرد: در سال ۹۶ به طور میانگین در مورد داروخانه‌ها دو ماه معوقه داریم و از فروردین ۹۷ نیز به صورت ماهیانه پرداخت‌ها در حال انجام است. برای تمامی ارائه دهندگان خدمت، پرداخت‌ها به صورت ماهیانه انجام می‌شود. حتی اگر ارائه دهندگان خدمت سند هم ارائه نکرده باشند، ۷۰ درصد به صورت علی‌الحساب و مابقی بعد از دریافت سند پرداخت می‌شود.

وی درباره قراردادهای جدید نیز گفت: ادارات کل استان‌ها می‌توانند با توجه به بودجه و اعتبارات استان، قراردادهای جدید را تنظیم کنند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha