سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 246246

هانیه دختر فداکار سرپل ذهابی که در جریان وقوع زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان 96 دچار آسیب نخاعی شده بود، به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ادامه روند درمان به تهران اعزام شد.

ادامه درمان هانیه با دستور وزیر بهداشت در تهران

سلامت نیوز: هانیه دختر فداکار سرپل ذهابی که در جریان وقوع زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان 96 دچار آسیب نخاعی شده بود، به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ادامه روند درمان به تهران اعزام شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، هانیه دختر 13 ساله اهل شهرستان سرپل ذهاب پس از وقوع زلزله سال گذشته، قبل از فرو ریختن سقف منزل موفق به فرار شده بود، اما با شنیدن صدای خواهر کوچکترش در منزل بدون فوت وقت بازگشته و با بغل کردن او سعی در خروج دوباره از منزل را داشت که ناگهان تیرآهن سقف روی کمر او سقوط می کند و وی از ناحیه نخاع دچار آسیب جدی می شود.
به دنبال پخش خبر فداکاری این دختر، استانداران خوزستان و اصفهان برای درمان کامل وی در استان خود اعلام آمادگی کردند، همچنین تعداد بسیار زیادی از خیران نیز اعلام کردند که هزینه های درمانی هانیه را تقبل می کنند.
وزیر بهداشت در ششمین سفر خود در اردیبهشت امسال به استان کرمانشاه در مراسمی از فداکاری هانیه تجلیل کرد و آمادگی وزارت بهداشت را برای ادامه روند بیماری وی در تهران اعلام کرد.

** اعزام هانیه برای ادامه فیزیوتراپی
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز سه شنبه گفت: هانیه با سپری کردن مراحل درمان و بازتوانی در کرمانشاه و تلاش جمعی از متخصصان، درمانگران و فیزیوتراپیست ها، روز دوشنبه به دستور وزیر بهداشت برای ادامه پروسه درمانی و بازتوانی به تهران منتقل شد.
مهدی محمدی افزود: دکتر هاشمی وزیر بهداشت در سفر اردیبهشت امسال به استان کرمانشاه در دیدار با خانواده هانیه ضمن تقدیر از این دختر فداکار سرپل ذهابی در جریان روند درمان و بهبودی وی قرار گرفت.
او گفت: در همان ابتدای وقوع زلزله و آغاز روند درمان هانیه بنا به تمایل خانواده وی بر ادامه این روند در کرمانشاه تمام امکانات درمانی دانشگاه علوم پزشکی برای بهبودی کامل، در اختیار تیم پزشکی هانیه قرار گرفت و با انجام اقدام های لازم فیزیوتراپی خوشبختانه شاهد به روی پا ایستادن دوباره این دختر فداکار بودیم.
وی در پایان بیان کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته هانیه امروز برای ادامه درمان خود تحت نظارت تیم های تخصصی، اعزام و ضمن بستری شدن در تهران، برنامه درمانی مورد نظر اساتید را طی می کند.

**هانیه نیاز به عمل جراحی مجدد ندارد
پزشک معالج هانیه نیز   گفت: در زمان وقوع زلزله یک عمل جراحی بر روی نخاع هانیه انجام شد و دیگر نیازی به عمل جراحی ندارد.
دکتر حمیدرضا سعیدی افزود: در کنگره جهانی ستوان فقرات که مدتی قبل با حضور اساتید مطرح و معتبر داخلی و خارجی در کیش برگزار شد، تصاویر قبل از عمل، نحوه عمل جراحی و بعد از عمل را برای حضار تشریح کردم و این اساتید پس از بحث و بررسی عمل انجام شده را که جزء حساس ترین و مهمترین عمل های ستون فقرات بود را تایید کردند.
او گفت: نظر این اساتید این بود که نیاز به انجام عمل جراحی دیگری بر روی ستون فقرات هانیه نیاز نیست و عمل انجام شده با موفقیت انجام شده است.
سعیدی تصریح کرد که در این کنگره اساتید تاکید کردند که برای بهبود عملکرد بهتر ستون فقرات، فیزیوتراپی های پیشرفته و بازپروری عضلات اندام تحتانی مورد تاکید قرار گرفت.
وی از فیزیوتراپ های استان کرمانشاه که در مدت اخیر روند درمان هانیه را انجام می دادند، قدردانی کرد و گفت: اعزام هانیه به تهران به منظور بازپروری و مشاوره در مورد فیزیوتراپی به دستور وزیر بهداشت انجام می شود.
هزینه های عمل هانیه در کرمانشاه توسط دکتر سعیدی و هزینه های معیشتی او توسط شکری از خیران استان تامین شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود یکصد هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha