سازمان بیمه سلامت ایران در واکنش به ادعای بازرس انجمن داروسازان تهران مبنی بر اینکه بیمه سلامت برای نسخه‌های دارویی سقف گذاشته است، توضیحاتی ارائه داد‌.

واکنش سازمان بیمه سلامت به ادعای انجمن داروسازان تهران

سلامت نیوز:سازمان بیمه سلامت ایران در واکنش به ادعای بازرس انجمن داروسازان تهران مبنی بر اینکه بیمه سلامت برای نسخه‌های دارویی سقف گذاشته است، توضیحاتی ارائه داد‌.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جهان صنعت ، به دنبال انتشار خبری مبنی بر اینکه بیمه سلامت با داروخانه‌های تازه‌تاسیس قرارداد نمی‌بندد، محمد ‌هاشمی سرپرست روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران گفت‌: در هیچ جای کشور هیچ سقفی برای داروخانه‌ها و بخش‌های سرپایی و پاراکلینیکی از طرف سازمان بیمه سلامت نگذاشته‌ایم‌.

وی بیان کرد‌: گایدلاین‌هایی در بخش بستری از طرف وزارت بهداشت برای ارائه‌دهندگان خدمت در حال ابلاغ است که سازمان‌های بیمه‌گر نیز موظف به اجرای آن هستند‌. در نتیجه گایدلاین‌ها و راهنماهای بالینی نباید با سقف اشتباه گرفته شود زیرا هیچ سقفی از طرف سازمان بیمه سلامت در نظر گرفته نشده است‌.

هاشمی درباره مطالبات معوقه داروخانه‌ها نیز گفت‌: در سال ۹۶ به‌طور میانگین در مورد داروخانه‌ها دو ماه معوقه داریم و از فروردین ۹۷ نیز به صورت ماهانه پرداخت‌ها در حال انجام است‌. حتی اگر ارائه‌دهندگان خدمت سند هم ارائه نکرده باشند، ۷۰ درصد به صورت علی‌الحساب و بقیه بعد از دریافت سند پرداخت می‌شود‌. وی درباره قراردادهای جدید عنوان کرد‌: ادارات کل استان‌ها می‌توانند با توجه به بودجه و اعتبارات استانی، قرارداد جدید تنظیم کنند‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha