نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با تأکید بر اینکه انکار تعرض و تجاوز به چندین دختر در ایرانشهر منطقی نیست، گفت: همان‌طور که رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان از دستگیری و شکایت سه نفر خبر داده است.

کمیسیون اجتماعی به ماجرای تعرض ها در ایرانشهر وارد می شود

سلامت نیوز:نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با تأکید بر اینکه انکار تعرض و تجاوز به چندین دختر در ایرانشهر منطقی نیست، گفت: همان‌طور که رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان از دستگیری و شکایت سه نفر خبر داده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ، چنین اتفاقی صحت دارد لذا ما از مقامات استانداری و امنیتی و انتظامی استان سیستان و بلوچستان خواستار پیگیری این موضوع هستیم، همچنین می‌خواهیم که کمیسیون اجتماعی نیز به این موضوع ورود پیدا کند.محمدنعیم امینی‌فرد در واکنش به اظهارات دادستانی کل کشور مبنی بر اینکه عامل انتشار خبر کذب تجاوز در ایرانشهر تحت تعقیب قرار می‌گیرد  انکار اصل این اتفاق منطقی نیست، البته ما معتقدیم که بیان تعداد تجاوزهای صورت گرفته نیز درست نیست .

وی افزود: قربانیان تجاوز در جوامع مدرن نیز به سادگی شکایت نمی‌کنند لذا با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در پی این اتفاق رخ داده باید به خانواده‌ها فرصت داد تا شکایت خود را مطرح کنند کما اینکه به‌دنبال شکایت یک خانواده، دو نفر دیگر هم شکایت کردند، اکنون در مجموع سه نفر درباره تجاوز شکایت نموده‌اند.

نماینده ایرانشهر با تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی درباره دلایل این اتفاق، گفت: خشونت جنسی در تمامی دنیا وجود دارد، در غرب نیز خشونت‌های جنسی ابعاد زیادی داشته است، متأسفانه در کشور خودمان نیز یک ماه پیش در خمینی‌شهر این اتفاق افتاد و اکنون در ایرانشهر شاهد آن هستیم لذا باید آسیب‌شناسی صورت گیرد که چرا این اتفاق افتاده است.

امینی‌فرد در مورد وضعیت ایرانشهر در پی انتشار این خبر گفت: با توجه به درخواست امام جمعه ایرانشهر و دعوت مردم به آرامش، اکنون جو آرام است اما انتظار می‌رود که مقامات قضایی و انتظامی و امنیتی ابعاد قضیه را بررسی کنند چون با توجه به شکایت سه نفر این اتفاق رخ داده است.

وی با بیان اینکه قبل از ورود به این اتفاق هشدارهای لازم به مقامات داده شده بود، یادآور شد: سال گذشته در دیدار با وزیر کشور مشکلات ایرانشهر همچون حاشیه‌نشینی، بحران بیکاری و ابعاد آن و تعطیلی و نیمه تعطیلی کارخانه‌ها را یادآور شدیم و هشدار دادیم که این موارد تبعاتی خواهد داشت.

لازم است در ادامه راه برای کاهش جرایم اقدامات لازم صورت گیرد.این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت کشور گفت: در جوامع سنتی همچون ایران شاهد تناقضاتی بین مدرنیته و سنت هستیم، آن هم در شرایطی که متأسفانه در کشور ما فرهنگ زن‌ستیزی وجود دارد که این نوع فرهنگ مزید بر علت شده و باعث شده که برخی افراد متجاهر اقدام به عملیات جنایتکارانه کنند.

امینی‌فرد با تأکید بر اینکه پیگیر این موضوع است، گفت: ما از مقامات استانداری و معاونت‌های امنیتی و انتظامی و مقامات شهر خواستار پیگیری سریع مرتکبان این جنایت هستیم، همچنین از کمیسیون اجتماعی هم خواسته‌ایم که پیگیری‌های لازم را داشته باشد.امام جمعه ایرانشهر هفته گذشته موضوع تعرض به ۴۱ دختر ایرانشهری را مطرح کرد که باعث واکنش‌های متعدد و تجمع مردم در برخی از نقاط کشور شد.


اگر لازم باشد به ایرانشهر می رویم
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تجاوز چه به یک دختر صورت گرفته باشد و چه به 40 نفر، باید به این مسأله رسیدگی شود، چرا که این اتفاقات، یعنی هرج و مرج و آشوب نباید اجازه دهند که شهرهای ایران به چنین اتفاقات ناگواری دچار شود و مسئول و موظف واقعی در این رابطه قوه قضائیه و وزارت کشور است«پروانه سلحشوری» با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی بر رد این حادثه به سایت  «عصر ایران»، اظهار داشت: ما این موضوع را از وزیر کشور پیگیری خواهیم کرد و اگر لازم شد در این زمینه سفری را نیز برای بررسی حادثه به ایرانشهر خواهیم داشت.وی گفت: امام جمعه هر شهری امین آن شهر است و وقتی از تریبون نماز جمعه مسأله‌ای بیان می‌شود، قطعاً اتفاقی افتاده است. برخی در این شهرستان اگر این مسأله را کتمان کنند خودشان زیر سؤال می‌روند.


وی اظهار داشت: به جای کتمان مسأله بهتر است تحقیقات را کامل کنند و به مردم اطمینان دهند که به این وضعیت رسیدگی می‌شود.

شهردار ی مشهد : حتما در پخش‌ نشدن بازی‌های فوتبال در پارک‌ها مصلحتی بوده است

 «اگر تیم فوتبال ایران به مرحله فینال برسد، برنامه‌هایی برای اکران عمومی خواهیم داشت.» این حرف را شهردار مشهد در پاسخ به انتقادات پخش نشدن بازی‌های فوتبال ایران در پارک‌ها و فضاهای عمومی مطرح کرده است. اظهارنظری که البته با واکنش اعتراضی مردم و همچنین کاربران فضای مجازی هم مواجه شده و جو طنزی را درشبکه‌های اجتماعی به وجود آورده است.

عده‌ای صعود تیم ملی ایران به مرحله فینال را غیرممکن دانسته و خیلی‌های دیگر هم در همین زمینه، اظهارات شهردار مشهد را به معنای حذف مسأله اعلام کرده‌اند. با این همه انتقادات دیگری مبنی بر اعلام دیرهنگام اکران عمومی بازی‌ها در بوستان‌ها و فضاهای عمومی هم به نهادهای بالادستی وارد شده که انگشت اتهام را به سمت شهرداری مشهد نشانه رفته و این سؤال را مطرح می‌کند که آیا واقعاً «محدودیت زمانی»، مانع اکران عمومی شده؟! و اگر این حرف درست است، چرا در یک بازه زمانی حدود 6 روزه تا بازی بعدی (ایران-اسپانیا)، این هماهنگی‌ها ایجاد نشده است؟! اگرچه این گفته قاسم تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد، مبنی بر اینکه «طرح نمایش بازی‌ها در پارک‌های مشهد، بیش از یک ماه است که به نهادهای بالادستی ارائه شده»، همه این احتمالات را به صفر می‌رساند!

در این زمینه البته بازهم باید پرسید که اگر اشکال در نهادهای بالادستی از شورای تأمین گرفته تا نیروی انتظامی است، چرا باید «زمان محدود» بهانه نمایش عمومی اعلام شده و جو تمسخر آمیزی برای تیم ملی فوتبال ایران به وجود آورد؟ آن‌طور که شخص شهردار گفته است: «طرح نمایش بازی‌های فوتبال جام جهانی ایران در پارک‌های مشهد را بیش از یک ماه است که ارائه داده‌ام، اما برخی از سازمان‌های مربوط اظهارنظر کرده‌‌اند  که شهرداری این طرح را دیر اعلام کرده است، در حالی که باید گفت این کوتاهی از سوی شهرداری نبوده و شاید مصلحت دانستند که نمایش بازی‌های فوتبال صورت نگیرد.

بنابراین شهرداری با مصالح استان و مسئولان هماهنگ است و نمی‌خواهیم اقدامی خارج از مدیریت جمعی انجام دهیم. در پخش‌ نشدن بازی‌های فوتبال در پارک‌ها حتماً مصلحتی بوده است.» شهرداری مشهد البته صراحتاً اعلام کرده که نقشی در این زمینه نداشته و مسئولیت با شورای تأمین است که اجازه بدهد یا خیر و از آن طرف نهادهای بالادستی هم گفته‌اند که شهرداری این طرح را دیرهنگام ارائه کرده است.

با این اوصاف حق با هر نهادی که باشد، این محرومیت مشهدی‌ها، از دیدن بازی‌ها در فضاهای عمومی است که باید مطالبه شود! اگرچه آنها همچنان از این حق برخوردارند که در فضاهای بسته همچون سینماها بازی‌ها را دنبال کنند.

اما شورای شهر مشهد در این زمینه چه واکنشی نشان داده است؟
دکتر احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد  «ما کار اجرایی انجام نمی‌دهیم. اما چند هفته قبل از شهردار مشهد درخواست کردیم تا هماهنگی برای نمایش عمومی بازی‌ها در فضاهای آزاد همچون پارک‌ها و بوستان‌ها را انجام دهد. شهرداری هم موافقت و آمادگی خود را اعلام کرد، اما براساس قانون باید از نهادهای بالادستی مثل فرمانداری و وزارت کشور استعلام می‌کرد.

ظاهراً معاون امنیتی و سیاسی استاندار اعلام کرده که این درخواست دیر ارائه شده است، بنابراین ما روز شنبه یعنی بعد از تعطیلات شورا، پیگیر این موضوع خواهیم شد و مسئولان شهرداری باید در این زمینه توضیح بدهند و ما را قانع کنند. چراکه شورا براساس سیاست‌های خود به‌دنبال ایجاد نشاط و شادی و دور هم جمع کردن خانواده‌ها در کنار یکدیگر است و از این نوع برنامه‌ها استقبال و حمایت می‌کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha