زن جوانی برای زایمان طبیعی به بیمارستان مراجعه کرد به مننژیت مبتلا شد .

قصور پزشکی زن باردار جوان را به مننژیت مبتلا کرد

سلامت نیوز:زن جوانی برای زایمان طبیعی به بیمارستان مراجعه کرد به مننژیت مبتلا شد .

ماجرا از این قرار است که حدود دو سال پیش زن جوانی برای زایمان طبیعی به بیمارستان مراجعه کرد و در حالی مرخص شد که علائم بالینی نظیر سردرد شدید ، تهوع ، استفراغ ، کمردرد  و هزیان گویی داشت. ابا اینحال پزشک معالج وی بدون حضور بر بالین بیمار بصورت تلفنی دستورات لازم را داد و وی را مرخص کرد.

در روزهای بعد نیز چند نوبت علایم یاد شده برای بیمار ایجاد و پس از اعزام به بیمارستان ازطریق پزشکان وقت زایشگاه مجددا دارو تجویز و بیمار بصورت سرپایی درمان میشد که تاثیری نداشت و این علائم را ناشی از بی حسی نخاعی دانستند.

پس از گذشت مدتی و عود علائم ذکر شده تشدید شد و با انجام ام آر آی پزشکان تازه متوجه شدند که وی به مننژیت مبتلا شده است.

او که تازه وضع حمل کرده بود مجددا در بخش عفونی بیمارستان بستری و مراحل درمان را سپری کرد.در تمام این مدت پزشک زنان وی همچنان در بالین این بیمار حضور نیافت.

مدتی بعد با شکایت همسر این خانم از پزشک زنان و زایمان و پزشک بیهوشی و تیم درمانی بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ، وقوع بیماری مننژیت بر اثر اجرام بیمارستانی در بیمارستان امام حسین تایید شد و بیمارستان مذکور ملزم به اصلاح فرایند های منتج به عارضه و پرداخت هزینه های بیمار شد که تا کنون عملی نشده است .

همچنین پزشکی قانونی استان خراسان رضوی دو مرحله بستری بودن بیمار به علت بیماری مننژیت عفونی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد را تایید نموده است .

پس از آن با شکایت به دادسرای عمومی و انقلاب - شعبه 201 مربوط  تخلفات پزشکی ، پرونده جهت کارشناسی به سازمان نظام پزشکی ارجاع شد ، که متاسفانه بدون در نظر گرفتن موارد فوق الذکر و اقرار صریح پزشکان معالج در جلسه تحقیق و در حضور محققق پرونده ، رای صادره در دادسرای انتظامی ، هیئت بدوی  و دادسرای تجدید نظر استانی جهت پزشکان قرار منع تعقیب صادر شد و اعلام نمودند بیمار دلایل و مستندات کافی ارائه ننموده است . دادگاه نیز براساس رای نظام پزشکی قرار منع تعقیب جهت پزشکان صادر نمود و نظام پزشکی بروز این عارضه را غیر قابل پیش بینی و پیشگیری دانست.

نکته جالب اینجاست که نظریات دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پزشکی قانونی با  ارای سازمان نظام پزشکی متفاوت است و حقوق این شهروند در حالیکه این بیمار نتوانست از نوزاد تازه بدنیا امده خود مراقبت های لازم را انجام دهد و خانواده  وی با انبوهی از مشکلات و گرفتاری رها شدند پایمال شده  و نه تنهاکسی به داد آنان نرسید و حقوقشان اعاده نشد بلکه در هیچ یک از مراحل به شکایت از تیم درمانی و عوامل بیمارستان رسیدگی نشد .

اسناد این پرونده نزد سلامت نیوز محفوظ است و در صورت تقاضای مسئولین ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است که مننژیت بیماری ای است که درآن غشاء (مننژ یا meninges) اطراف مغز و نخاع ملتهب می شود. ورم همراه با مننژیت اغلب باعث بروز نشانه های معمول بیماری مننژیت، شامل سردرد، طب و خشکی گردن می شود.بسته به علت مننژیت ممکن است این بیماری بعد از چند هفته بهبود یافته و یا ممکن است زندگی فرد را تهدید نماید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین کرامتی ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    0 0
    با تشکر از انتشار خبر فوق توسط آن سایت محترم ،متاسفانه پس از گذشت یک ماه ، هنوز هیچ خبری از هیچ کدام از مسئولین مربوطه نشد . لذا خواهشمنداست در صورت امکان نسبت به باز نشر آن اقدام فرمایید . با تشکر فراوان از زحمات شما