رییس انجمن جراحان ارتوپدی کشور ضمن اشاره به وضعیت تامین تجهیزات ارتوپدی در بیمارستان‌ها، در عین حال از آنچه که "بهانه‌تراشی بیمه‌ها برای پرداخت نکردن هزینه‌های ارتوپدی" خواند، انتقاد کرد.

بهانه‌تراشی بیمه‌ها برای پرداخت نکردن هزینه‌های ارتوپدی

سلامت نیوز:رییس انجمن جراحان ارتوپدی کشور ضمن اشاره به وضعیت تامین تجهیزات ارتوپدی در بیمارستان‌ها، در عین حال از آنچه که "بهانه‌تراشی بیمه‌ها برای پرداخت نکردن هزینه‌های ارتوپدی" خواند، انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمد رازی  درباره وضعیت تامین تجهیزات ارتوپدی در بیمارستان‌های کشور توضیح داد و گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر تامین این تجهیزات در بیمارستان‌ها وجود ندارد. علاوه بر آن قیمت آنها نیز همچنان ثابت مانده و گران نشده‌اند.

وی افزود: قبلا گفته می‌شد که برخی شرکت‌های داخلی محصولات بیکیفیت خود را در کشور چین تولید می‌کردند تا هزینه آن کاهش پیدا کند و مارک ایرانی روی آن می‌زدند. در حال حاضر اغلب تجهیزات از اروپا، آمریکا و چین وارد می‌شود و لازم به ذکر است که چین محصولاتی با کیفیت و استانداردهای مختلف تولید می‌کند. تولیدکنندگان داخلی نیز  باید تلاش بیشتری در زمینه تولید با کیفیت داشته باشند، اما در مجموع می‌توان گفت که محصولات ایرانی از نظر کیفیت در وضعیت بدی نیستند.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران درباره واردات تجهیزات ارتوپدی نیز توضیح داد و گفت: تولید برخی از این لوازم در کشور صرفه اقتصادی ندارد و بهتر است از خارج تهیه شوند. واردات بعضی دیگر نیز به غرور ملی ما ضربه می‌زند؛ چون تجهیزاتی هستند که امکان تولید آنها به راحتی در کشور وجود دارد و اگر کسی این تجهیزات را چه قانونی و چه غیرقانونی وارد کند، از نظر جامعه ارتوپدی پذیرفته نیست.

رازی در ادامه با اشاره به کاهش توانایی بیمه‌ها در زمینه پوشش هزینه تجهیزات پزشکی، تصریح کرد: به دلیل اینکه در طرح تحول میزان زیادی تجهیزات پزشکی با هزینه دولت مصرف شد، بیمه‌ها دیگر پولی برای تامین آن نداشتند. در حال حاضر شرکت‌ها هزینه لوازمی که به بیمارستان‌ها می‌فروشند با چندماه تاخیر دریافت می‌کنند.  گاهی بیمه‌ها برای اینکه هزینه درمان بیمارانی را که در بخش خصوصی جراحی می‌شوند، پرداخت نکنند، بهانه تراشی می‌کنند و با ایراد گرفتن از پرونده، او را برای شکایت از پزشک تحریک می‌کنند.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران درباره وضعیت استفاده ازتجهیزات در کشور نیز توضیح داد و گفت: میزان استفاده از این تجهیزات در کشور خارج از استاندارد نیست، با وجود این باید نظارت بیشتری انجام شود. همچنین بیمارستان‌ها باید درجهبندی شوند تا مشخص شود مجاز به انجام چه اعمالی هستند؟




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha