چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 246415

پزشکان آمریکایی معتقدند کاهش وزن روش درمانی موثری برای افراد چاق مبتلا به آرتروز زانوست.

کاهش وزن درد مفاصل را تسکین می‌دهد

سلامت نیوز:پزشکان آمریکایی معتقدند کاهش وزن روش درمانی موثری برای افراد چاق مبتلا به آرتروز زانوست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آرتروز عارضه‌ای است که بر اثر آن غضروف بین مفاصل از بین می‌روند و با درد شدید همراه است. در بیشتر موارد، زانوها درگیر آرتروز می‌شوند و زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به آن هستند.

در یک مطالعه جدید گروهی از محققان آمریکایی به بررسی روی ۲۴۰ فرد بزرگسال چاق پرداختند که به آرتروز زانو مبتلا بودند. این افراد برنامه کاهش وزن برای مدت زمان ۱۸ ماه را دنبال کردند.

محققان مشاهده کردند هرچه میزان وزن کاهشی افراد شرکت کننده در این مطالعه بیشتر باشد، علائم همراه با درد ناشی از آرتروز در این بیماران بیشتر تسکین پیدا کرده است همچنین بیمارانی که ۱۰ درصد یا مقدار بیشتری از وزن خود را از دست داده بودند علاوه بر تسکین درد، قدرت حرکت آنان بهبود پیدا کرده است.

به گفته محققان، هر چه بیمار سنگین وزن‌تر باشد هنگام حرکت فشار بیشتری به زانوهایش وارد می‌شود. علاوه بر این، چربی مازاد در بدن ممکن است بافت‌های مفاصل را ملتهب کند.

التهاب مفصل یا آرتریت برگشت‌پذیر نیست زیرا بدن قادر نیست غضروف از دست رفته را ترمیم کند. بیماران باید برای تسکین علائم این بیماری پیش از آنکه پیشرفت کند و به عمل جراحی تعویض مفصل زانو نیاز شود اقداماتی را انجام دهند.

به گزارش مدیکال دیلی، در حال حاضر درمانی که پیشرفت این عارضه را کند سازد یا فرد را از ابتلا به آن حفظ کند، وجود ندارد. بیشتر پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند با تغییر در رژیم غذایی و انجام مرتب حرکات ورزشی علائم درد مفاصل را کاهش دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha