چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 246428

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی از ایجاد دفاتر دستیاران و پزشکان عمومی خبرداد و گفت: توقعات و خواسته های دستیاران و پزشکان عمومی در چند سال گذشته محقق نشده است اما نظام پزشکی امسال دستاوردهایی برای این دو حرفه پزشکی دارد.

دفاتر دستیاران و پزشکان عمومی ایجاد شد

سلامت نیوز:  معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی از ایجاد دفاتر دستیاران و پزشکان عمومی خبرداد و گفت: توقعات و خواسته های دستیاران و پزشکان عمومی در چند سال گذشته محقق نشده است اما نظام پزشکی امسال دستاوردهایی برای این دو حرفه پزشکی دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، علیرضا سلیمی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: سازمان نظام پزشکی برای دستیاران (افرادی که دوره تخصصی پزشکی را می گذرانند) کارهای خوبی انجام داده است به گونه ای که دفتر امور دستیاری در این سازمان تشکیل شده است.


وی با بیان اینکه اکنون تعداد زیادی دستیار در کشور فعال است، اظهار داشت: این افراد توقعات زیادی دارند اما به توقعات آنها به خوبی رسیدگی نشده است که به همین منظور در چند ماه گذشته اتفاقات خوبی برای این حرفه پزشکی در نظام پزشکی رخ داده و مسائل آنها در حال پیگیری است.
وی برخی از موضوعات مورد پیگیری دستیاران را موضوع بیمه و دوره طرح آنها دانست و گفت: به طور یقین می توان گفت این دستاورد بزرگی برای سازمان نظام پزشکی است که البته برای پزشکان عمومی نیز که حدود 70 هزار نفر هستند، دفتری راه اندازی شده است.
سلیمی ادامه داد: باید توجه به جامعه پزشک عمومی در اولویت قرار گیرد چون به نظر می رسد بحث آموزش این افراد تا حدودی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و معتقدیم هرچه این افراد بیشتر تقویت شوند بار درمانی نیز کاهش می یابد.


وی فعالیت دیگری که در حوزه نظام پزشکی انجام شده است را اینگونه توضیح داد و افزود: آموزش احیای قلبی و عروقی (CPR) به صورت همگانی است چون معتقدیم احیا زمانی موفق است که از زمان طلایی آن نگذشته باشد به همین منظور این طرح برای همه به اجرا گذاشته می شود.


معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی ادامه داد: برای این موضوع هم دفتر کاری پیش بینی شده است و با آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و نیروهای مسلح همکاری می شود تا احیای قلبی و عروقی برای عامه مردم آموزش داده شود که امیدواریم این طرح به خوبی در کشور اجرا شود.
سلیمی با بیان اینکه یکی از وظایف دیگر سازمان نظام پزشکی در حوزه پژوهش است، اضافه کرد: پژوهش های این سازمان از جنس دانشگاهی نیست و درصد هستیم که پایش کارکرد تمام حرفه های پزشکی را در سطح کشور داشته باشیم تا بدانیم چه تعداد پزشک مهاجرت می کند، چه میزان تخلف از سوی پزشکان انجام می شود و چه میزان پزشک در حرفه اصلی خودشان فعالیت ندارند.


وی معتقد است باید تداخلات بین رشته ای در نظام پزشکی براساس یک برنامه استراتژیک انجام شود تا بدانیم که چه میزان از خدمات باید به phd ها داده شود. البته باید نگرش پژوهشی داشت تا بتوانیم دستاوردهای خوبی در حوزه نظام پزشکی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha