پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 246431

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر آخرین وضعیت بیمه معتادان را تشریح کرد و از عدم تخصیص بودجه مناسب برای این موضوع انتقاد کرد.

بیمه معتادان به کجا رسید؟

سلامت نیوز:سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر آخرین وضعیت بیمه معتادان را تشریح کرد و از عدم تخصیص بودجه مناسب برای این موضوع انتقاد کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازآنا،پرویز افشار با اشاره به آخرین وضعیت بیمه معتادان اظهار کرد: تبصره 2 ماده 15 دارای دو بخش است. بخش اول آن که تکلیف خاص است تا به امروز هیچ کاری درباره‌اش انجام نشده، بخش دو آن ناظر به بیمه معتادان بوده است که باید زمینه بیمه در بیمه‌های پایه و بستری فراهم شود.

وی ادامه داد: در این مورد هم از سال 1392 هرچه بودجه در اعتبارات بیمه سلامت دیده شده است، در سنوات 92 و 93 جذبی صورت نگرفته و در سنوات بعدی هم به هیچ‌ عنوان میزان بودجه مناسب نبوده است، بخشی از آن جذب و بخشی دیگر جذب نشده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه امسال این میزان از 33میلیارد تومان سال گذشته به 79 میلیارد تومان رسید، اضافه کرد: اما متاسفانه باز هم بخش قابل‌توجهی از این بودجه اختصاص پیدا نکرد. فرد باید برای این موضوع همانند مکانیسم بیمه‌ای احراز هویت شود.

وی توضیح داد: اما این کار برای افراد آسیب‌پذیر کف خیابان که دارای کد ملی نیستند به سختی قابل انجام است. قانونگذار باید برنامه‌ای را در نظر بگیرد تا بیمه همانند سازوکاری که برای سایر افراد است برای آسیب‌دیدگان نباشد و برای این افراد باید درمان حمایتی یا یارانه درمان در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha