پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 246447

گوش پیچیده‌ترین عضو بدن است که هرگونه اختلال در عملکرد آن می‌تواند کیفیت زندگی فرد را به مخاطره بیندازد.

سلامت نیوز:گوش پیچیده‌ترین عضو بدن است که هرگونه اختلال در عملکرد آن می‌تواند کیفیت زندگی فرد را به مخاطره بیندازد.

آمارها نشان می‌دهد افت شنوایی در نوزادان یکی از بالاترین نقص‌های مادرزادی است که هرگونه سهل‌انگاری در تشخیص و درمان بموقع آن می‌تواند بیمار را با مشکلات جدی در تکلم، آموزش و حتی مشکلات شغلی در دوران بزرگسالی مواجه کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،دکتر حمید جلیلوند، اُدیولوژیست  به راه‌های مقابله با اختلالات شنوایی اشاره کرده و می‌گوید: طرح غربالگری نوزادان یکی از مهم‌ترین راه‌های ارزیابی و تشخیص بموقع اختلالات شنوایی است اما موضوع مهم دیگر مداخله برای درمان و ارتقای تکامل رشدی نوزاد تا قبل از 6 ماهگی است.
دبیر علمی هفدهمین کنگره شنوایی شناسی کشور ادامه می‌دهد: استفاده از سمعک مهم‌ترین شیوه درمان نوزادان کم شنوا است که می‌تواند نوزاد را به زندگی طبیعی بازگرداند. اما استفاده از این فناوری پیچیده نیازمند توجه و تنظیم درست است. در غیراین صورت نوزاد نه تنها بهره‌ای از سمعک نخواهد برد بلکه دچار آسیب‌های بیشتر می‌شود به طوری که مشاهده شده بسیاری از این کودکان مجبور به کاشت حلزون با هزینه‌های هنگفت خواهند شد. وی تأکید می‌کند: سمعک نوعی تقویت‌کننده صدا است که باید متناسب با وضعیت بیمار و محل زندگی او تنظیم شود. گاهی این تنظیمات باید هر سه هفته یکبار انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha