رئیس سازمان غذا و دارو گفت: به دلیل برخی مشکلات به‌وجود آمده در زمینه انتقال ارز، در مواقعی واردات داروی بیماران خاص با تأخیر مواجه می‌شود و ممکن است این داروها دیرتر به دست بیماران برسد.

تأخیر در واردات دارو به دلیل مشکلات انتقال ارز

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: به دلیل برخی مشکلات به‌وجود آمده در زمینه انتقال ارز، در مواقعی واردات داروی بیماران خاص با تأخیر مواجه می‌شود و ممکن است این داروها دیرتر به دست بیماران برسد.

به گزارش سلامت نیوز، غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با فارس، در خصوص تأمین داروهای مورد نیاز بیماران خاصT اظهار داشت: موضوع تأمین داروی این بیماران در اولویت سازمان غذا و دارو قرار دارد.

وی افزود: نگرانی اصلی بیماران خاص در مورد داروهای وارداتی خارجی است، البته باید توجه داشت که نمونه تولید داخل برخی از این داروها در کشور موجود است اما تعدادی از این بیماران انتظار دارند که داروی خارجی در اختیارشان قرار بگیرد.

اصغری با بیان اینکه داروی خارجی به اندازه تأمین نیاز سالیانه وارد کشور و در اختیار بیماران قرار می‌گیردT گفت: طی ماه‌های گذشته مشکلی در خصوص تأمین داروهای بیماران مبتلا به تالاسمی وجود داشت و داروی این افراد با تأخیر وارد کشور شد، اما خوشبختانه این مشکل رفع و دارو در اختیار این بیماران قرار گرفت و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد: وضعیت داروهای بیماران خاص به طور مرتب رصد می‌شود، به دلیل اینکه این داروها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید در اختیار بیماران قرار گیرد.

وی ادامه داد: به دلیل برخی مشکلات به‌وجودآمده در زمینه انتقال ارز، در مواقعی تأخیر در زمینه واردات دارو صورت می‌گیرد و ممکن است این داروها دیرتر به دست بیماران برسد.

اصغری در پایان گفت: خوشبختانه به اندازه 96 ماه مباحث مالی در زمینه تأمین داروها تامین شده است و واردکنندگان به ما تضمین داده‌اند که واردات داروی بیماران به اندازه کافی انجام شود.

طی چند ماه گذشته بیماران مبتلا به تالاسمی با کمبود داروی آهن زدا مواجه شده بودند و از کیفیت داروهای تولید داخل گلایه داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha