شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 246516

تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که مصرف نوشابه‌های الکلی حتی به مقدار خیلی کم هم آسیب‌های جدی برای سلامتی به همراه دارد.

الکل، عامل سرطان

سلامت نیوز: تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که مصرف نوشابه‌های الکلی حتی به مقدار خیلی کم هم آسیب‌های جدی برای سلامتی به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از ماسکوسکی کامسامولتس، پیشتر برخی گزارشه‌ای تحقیقاتی منتشر شده بود که عنوان می‌کرد مصرف الکل در دوزهای کم باعث افزایش امید به زندگی می‌شود، اما نتایج این ادعاها در جامعه علمی کاملا مبهم است.

در تازه‌ترین بررسی انجام شده توسط متخصصین موسسه تحقیقات سرطان امریکا، داده‌های بیش از ۱۰۰هزار نفر در این کشور نشان می‌دهد حتی مصرف دوزهای کوچک الکل، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد و افزایش میزان مصرف نیز روند ابتلا به سرطان را تسریع می‌بخشد.

به گفته محققان آمریکایی، مصرف نوشابه‌های الکلی در هر صورت تاثیر منفی بر سلامت در تمام جنبه‌های زندگی فردی دارد.

پیشتر نیز در ماه فوریه، سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرده بود، تحقیقات گسترده پزشکان از ابتلای به سرطان با مصرف دوزهای کم الکل حکایت دارد.

این سازمان به نهادهای بهداشتی کشورهای جهان پیشنهاد کرده تا با افزایش مالیات و محدودیت در دسترسی خرید نوشابه‌های الکلی، به حفظ سلامت نسل‌های آینده بشر متعهد شوند.

با این حال سودهای کلان شرکت‌های تولیدکننده نوشابه‌های الکلی در جهان و نفوذ آنان در نهادهای تصمیم‌گیری جهانی، همواره مانع از اتخاذ موضعی هماهنگ و قاطع در ممنوعیت استفاده از الکل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha