فرماندار قلعه گنج با اشاره به پدیده شناسنامه فروشی در بین برخی مردم قلعه گنج گفت: باتوجه به فقدان شناسنامه برخی مردم قلعه گنج، مقام سیاسی استاندار دستور رسیدگی به 100 پرونده را صادر کرد.

ماجرای فروش شناسنامه در شهرهای جنوب استان کرمان/ 18 کارمند ثبت احوال دستگیر شدند

سلامت نیوز: فرماندار قلعه گنج با اشاره به پدیده شناسنامه فروشی در بین برخی مردم قلعه گنج گفت: باتوجه به فقدان شناسنامه برخی مردم قلعه گنج، مقام سیاسی استاندار دستور رسیدگی به 100 پرونده را صادر کرد.

به گزارش سلامت نیوز، عطا ناوکی، فرماندار قلعه گنج در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد علت نداشتن شناسنامه برخی از ساکنان قلعه گنج در استان کرمان اظهار کرد: حدود 10 سال پیش در جنوب استان کرمان برخی از مردم این استان به دلیل فقر فرهنگی و مالی شناسنامه‌های خود را به اتباع بیگانه فروختند به طوری که این رویداد در 7 شهرستان جنوبی کشور بسیار بزرگ و قابل توجه بود.

وی افزود: در رابطه با فروش شناسنامه در شهرستان قلعه گنج 18 نفر از کارمندان ثبت احوال دستگیر شدند و حتی این وضعیت به حدی رسید که دستگاه‌های نظارتی و امنیتی برای جلوگیری از ادامه فروش شناسنامه و واگذاری شناسنامه جدید به افراد فاقد شناسنامه ورود کردند.

فرماندار قلعه گنج یادآور شد: باتوجه به جلسه‌ای که در ماه گذشته در وزارت کشور برگزار شد به شورای تامین استان اجازه دادند براساس شناختی که از منطقه دارند و مراجعه افرادی که فقدان شناسنامه خود را اعلام می‌کنند در صورت احراز ایرانی بودن افراد فاقد شناسنامه، نسبت به صدور شناسنامه آنان اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه واگذاری شناسنامه جدید برای افراد فاقد شناسنامه ابتدا باید در جلسه شورای تامین استان مطرح شود، افزود: هفته گذشته نیز مقام سیاسی استاندار دستور رسیدگی به 100 پرونده شهرستان قلعه گنج را صادر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha