به گفته مرکز روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور افرادی که چهره شان با جراحی‌های زیبایی و پلاستیک تغییرات محسوس کرده باید برای صدور مدارک هویتی اقدام کنند.

اگر جراحی زیبایی داشته اید باید شناسنامه خود را تغییر دهید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، جراحی‌هایی که گاه در همان مرتبه اول و گاه بعد از چند بار تکرار و ترمیم، مختصات چهره افراد متقاضی را حسابی تغییر می‌دهند و در مدت زمانی اندک، نمایی دگرگون شده از فردی که می‌شناختیم مقابلمان به نمایش می‌گذارند.

از علل و پایه‌های روانشناسی و اجتماعی این موضوع اگر بگذریم، باید به نکته‌ای جالب از منظرگاه حقوقی آن اشاره کرد و آن اینکه اگر چهره اصلی یک فرد بعد از انجام جراحی زیبایی (از یک تا چند مرتبه) طوری تغییر کرد که چهره جدید او با تصویر ثبت شده از چهره اصلی‌اش در شناسنامه، کارت ملی و سایر مدارک و اسناد هویتی‌ برابر نبود، باید فورا نسبت به تعویض تصاویر الصاقی در مدارک هویتی اقدام کند.

در غیر این صورت، انجام امور اداری و غیراداری از سوی این افراد در سازمان‌ها و مراکز مختلف دولتی و غیردولتی متوقف و جریان دوباره آنها منوط بر به روزآوری اطلاعات تصویری مدارکشان خواهد بود.

مرکز روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: «افرادی که بنا به دلایلی چهره‌شان در پی انجام جراحی‌های زیبایی و پلاستیک با تغییرات محسوس همراه بوده در صورت عدم تطبیق چهره با تصویر اسناد هویتی نیاز است نسبت به تعویض تصویر این اسناد و جلوگیری از مشکلات اداری احتمالی، اقدامات لازم را انجام دهند.» البته در این ارتباط تاکید سازمان ثبت احوال به احضار هویت افراد و اشخاص به اثر انگشت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha