در تازه‌ترین تحقیقات انجام شده، پزشکان توصیه می‌کنند افراد دارای ضعف در سیستم ایمنی بدن، از انجام تاتو یا خالکوبی پرهیز کنند.

هشدار نسبت به انجام "تاتو" در مبتلایان به ضعف سیستم ایمنی بدن

سلامت نیوز: در تازه‌ترین تحقیقات انجام شده، پزشکان توصیه می‌کنند افراد دارای ضعف در سیستم ایمنی بدن، از انجام تاتو یا خالکوبی پرهیز کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از وستی، افرادی که تصمیم به تاتو بدن خود میگیرند، اغلب به پیامدهای خطرناک آن توجه نمیکنند، اما تعداد کمی از مردم هستند که سلامتی را به داشتن پوستی نقاشی شده ترجیح میدهند.

پیشتر دانشمندان در تحقیقات گستردهای اعلام کردند جوهر موجود در مواد رنگی تاتو، در بدن انسان، نانو ذرات خطرناک بوجود میآورد و عامل بسیاری از بیمارهای ناشناخته و از جمله سرطان میشود.

در تازهترین تحقیقات صورت گرفته معلوم شد که تاتو برای افراد دارای ایمنی ضعیف بدن، بسیار خطرناک است.

به گفته یک گروه تحقیقاتی، زن جوان ۳۱ سالهای از اسکاتلند با درد شدید مزمن در ناحیه کمر و زانوی سمت چپ به پزشک مراجعه میکند. در ابتدا علت انتشار درد ناشناخته میماند، اما سرانجام مشخص میشود که روی پای خود چند ماه قبل تاتو کرده است. گروهی از پزشکان وضعیت این بیمار را تحت کنترل میگیرند. پس از بررسی دقیق مشخص شد که وی در سال ۲۰۰۹ میلادی تحت عمل پیوند ریه قرار گفته و برای جلوگیری از عفونت و همچنین کاهش سطح ایمنی بدن، از آنتی بیوتیکهای قوی استفاده کرده است.

به گفته بیمار، تنها ۹ روز بعد از تاتو بر روی پای خود، دردهای مزمن و مداوم شروع شده است. وی بطور مداوم ۹ ماه تحت درمان دارویی قرار گرفت، اما تغییری حاصل نشد. سرانجام پزشکان دانشگاه گلاسکو تصمیم گرفتند تا بیوپسی از بافت عضله انجام دهند و بدین ترتیب مشخص میشود وی مبتلا به میوپاتی التهابی، التهاب مزمن ماهیچه شده است و همواره با درد ثابت و ضعف عضلانی زندگی خواهد کرد.

نتایج این تحقیق که در مجله BMJ Case Reports منتشر شده، نشان میدهد مواد شیمیایی در رنگ‌های تاتو همچنان مهم‌ترین عامل به خطر انداختن سلامتی انسان است و از این رو پزشکان توصیه میکنند که افراد سلامتی خود را با نقاشی کردن پوست خود برای کسب زیبایی، به خطر نیندازند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha