وزیرکشور گفته است که شمار معتادان کشور هم‌اکنون دو میلیون و 800 هزار نفر است که این میزان در مقایسه با پیش از دولت تدبیر و امید 24 درصد کاهش دارد.

کاهش 24 درصدی آمار معتادان

سلامت نیوز:  وزیرکشور گفته است که شمار معتادان کشور هم‌اکنون دو میلیون و 800 هزار نفر است که این میزان در مقایسه با پیش از دولت تدبیر و امید 24 درصد کاهش دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، عبدالرضا رحمانی فضلی در ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هم‌اکنون تریاک جایگزین مواد مخدر سنتی و صنعتی شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: مصرف شیشه هم تا پیش از دولت تدبیر و امید در رتبه دوم قرار داشت، هم اکنون در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفته است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه سال گذشته 7400 معتاد بهبودیافته در واحدهای تولیدی مشغول به کار شدند، گفت: باید معتادان بهبود یافته در خانواده و جامعه پذیرش شوند تا دوباره به اعتیاد برگشت نداشته باشند.

وی افزود: وضع کشور در مقایسه با جهان از نظر اعتیاد و طلاق بهتر است و در این خصوص شاخص‌های قابل قبولی داریم اما باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم تا این آسیب‌ها در جامعه ریشه‌کن شوند.

وزیر کشور به مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان توصیه کرد تا طرح‌ها و مصوبه‌های کوچک را کنار بگذارند و در خصوص مبارزه با مواد مخدر و ترک اعتیاد کار بزرگ و انقلابی انجام دهند.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا در این خصوص طرحی جامع تهیه و به تصویب برسانند و در مدت دو سال، خراسان شمالی را استانی پاک از نظر اعتیاد اعلام کنند که به یک الگو در کشور تبدیل شود.

رحمانی فضلی بر بسیج تمامی دستگاه‌ها، سمن‌ها، تشکل‌های مردمی و اقشار مختلف جامعه در راستای اجرای این طرح تأکید کرد و افزود: نیروی انتظامی نیز باید جلوی ورود مواد مخدر را بگیرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در آسیب‌های اجتماعی 20 سال عقب هستیم، افزود: باید کارهای بزرگ و فوق العاده‌ای در این زمینه با همکاری مردم، تشکل‌ها و سمن‌ها انجام دهیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شیوع اعتیاد در استان خراسان شمالی در بین کارگران زیاد است، گفت: دستگاه‌های مسئول باید زمینه ترک اعتیاد کارگران معتاد را فراهم کنند.

وزیر کشور افزود: در حوزه دانشجویی نیز دانشگاه‌ها باید وارد عمل شوند و اگر دانشجویی اعتیاد را ترک نکرد، اخراجش کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha