معاون پرستاری وزیر بهداشت بر ضرورت اجرای قانون بهره وری و پیشگیری از اضافه کاری اجباری در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در انتخاب مدیران پرستاری شرایط احراز ابلاغی ازسوی معاونت پرستاری رعایت شود.

پیشگیری از اضافه کاری اجباری پرستاران/ ایجاد ۳۰ پانسیون پرستاری در مناطق محروم

سلامت نیوز:معاون پرستاری وزیر بهداشت بر ضرورت اجرای قانون بهره وری و پیشگیری از اضافه کاری اجباری در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در انتخاب مدیران پرستاری شرایط احراز ابلاغی ازسوی معاونت پرستاری رعایت شود.

  

 

به گزارش سلامت نیوز بهنقل از فارس  ، مریم حضرتی در نخستین جلسه هم اندیشی روسای جدیدالانتصاب دانشگاههای علوم پزشکی کشور اظهارداشت: با توجه به اینکه مدیران پرستاری زیر نظر مستقیم ریاست دانشگاه قراردارند، بنابراین از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی انتظار داریم که در انتخاب مدیران پرستاری، شرایط احراز ابلاغی از سوی معاونت پرستاری رعایت شود و مدیران پرستاری با هماهنگی این معاونت انتخاب و معرفی کنند و حکم آنان از طرف رییس دانشگاه ابلاغ شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت به موضوع نیروی انسانی و سطح بندی خدمات و رعایت استاندارد نیروی پرستاری به تخت بیمارستانی اشاره کرد و گفت:  قبل از توسعه بخش‌های جدید ضرورت دارد نیروی پرستاری آن بخش دیده شود.

وی همچنین به گلایه های برخی پرستارن قراردادی در خصوص دریافتی هایشان اشاره کرد و گفت: بهتر است جذب نیرو از طریق شرکت های مورد تایید وزرات بهداشت انجام گیرد تا حق و حقوق و حرمت پرستارن حفظ شود.

حضرتی برتلاش برای اجرای قانون بهره وری و پیشگیری از اضافه کاری اجباری در دانشگاه‌های تحت پوشش تاکید کرد و گفت: ایجاد تعاملات منظم با مدیران پرستاری در خصوص رفع  مسائل و مشکلات پرستاری مورد تاکید ماست.

وی به ساخت و ایجاد 30 پانسیون پرستاری در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: این پانسیون‌ها به منظور نگهداشت پرستاران و ماماها در مناطق محروم ساخته می شود که مقرر شده 50 درصد هزینه آنها را دانشگاه ها و 50 درصد دیگر از طریق خیرین سلامت با هماهنگی معاونت اجتماعی دانشگاهها تامین شود.

حضرتی به جذب کمک پرستاران برای انجام کارها و نیازهای اولیه بیماران اشاره کرد و گفت: با این کار بار کاری اضافی پرستاران کاهش می یابد و می توانند برای جلب رضایت بیماران مفیدتر باشند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت همچنین خواستار فعال سازی واحد «هوم کر» در بیمارستان ها و پرستار مسوول برای این واحد جهت توسعه برنامه مراقبت در منزل شد.

وی خاطرنشان کرد: فعال کردن و توسعه واحد آموزش به بیماران و تعیین پرستار سوپروایزر آموزشی جهت ارائه خدمات آموزشی به بیماران و کمک در توسعه برنامه طب تسکینی و مراقبتی در دانشگاه‌های تحت پوشش از دیگر انتظاراتی است که در جهت تحقق آنها اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha