یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 246619

خارج شدن هورمون‌ها از حالت تعادل می‌تواند با مشکلات آزاردهنده‌ای همراه باشد.

نشانه های به هم ریختن تعادل هورمونی

سلامت نیوز: خارج شدن هورمون‌ها از حالت تعادل می‌تواند با مشکلات آزاردهنده‌ای همراه باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، این موارد برخی علائم برهم خوردن تعادل هورمون‌ها هستند:

خستگی مزمن: یکی از دلایل خستگی مزمن، اختلالات هورمونی است. افزایش هورمون پروژسترون باعث می‌شود بیشتر احساس خواب‌آلودگی کنید. یکی دیگر از علل خستگی، اختلال عملکرد تیروئید است. یک آزمایش خون به تشخیص مشکل کمک خواهد کرد.

بی‌خوابی: کاهش زیاد هورمون پروژسترون می‌تواند مشکلات به خواب رفتن و کاهش زمان خوابیدن را به دنبال داشته باشد.

مشکلات حافظه: تغییرات در سطح دو هورمون استروژن و پروژسترون می‌تواند باعث شود در به خاطر آوردن چیزها یا فکرکردن دچار مشکل شوید. اختلالات تیروئید نیز چنین تاثیراتی به‌جا می‌گذارند.

جوش‌های مزمن: افزایش سطح هورمون آندروژن می‌تواند باعث اختلال در عملکرد غدد چربی و بسته شدن منافذ پوست شود. این شرایط، بروز آکنه‌های مزمن را درپی خواهد داشت.

مشکلات معده: معده به تغییرات هورمونی حساس است. بنابراین اختلالات هورمونی ـ در صورت وجود سایر علائم این اختلالات ـ می‌تواند عامل مشکلات معده باشد.

سردرد: اگر معمولا در روزهای خاصی از ماه سردرد می گیرید، دلیلش احتمالا کاهش هورمون استروژن است.

قاعدگی نامنظم: افزایش یا کاهش زیاد هورمون‌های استروژن و پروژسترون می‌تواند یکی از عوامل بی‌نظمی‌های قاعدگی باشد. از آنجا که کیست تخمدان نیز از عوامل این بی‌نظمی است بهتر است در صورت وجود این مشکل، با پزشک مشورت کنید.

گرگرفتگی و تعریق شبانه :کاهش استروژن از عوامل ایجاد این شرایط است.

اختلالات خلقی و افسردگی: تغییرات ناگهانی در سطح استروژن با هورمون‌های شیمیایی مغز مانند دوپامین یا سروتونین تداخل ایجاد کرده و باعث ایجاد تغییرات خلقی می‌شود.

افزایش اشتها : افت میزان استروژن بر هورمون دیگری به نام لپتین که سطح گرسنگی را کنترل می‌کند تاثیر می‌گذارد.

اسهال: استروژن یا پروژسترون بسیار کم یا بسیار زیاد می‌تواند عامل بروز این مشکل باشد. البته این در صورتی است که شاهد برخی دیگر از علائم اختلالات هورمونی نیز باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha