کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در لیست اعلام واردات آمبولانس هم ممنوع اعلام شده است، ادامه داد: تا زمانی که پراید در ایران تولید می شود نیاز به واردات آمبولانس احساس می شود با این کیفیت خودرو ها اگر آمبولانس وارد نمی‌کنید حداقل نش‌کش وارد کنید.

ممنوعیت واردات آمبولانس/آمبولانس وارد نمی کنید، نش کش بیارید

سلامت نیوز: کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در لیست اعلام واردات آمبولانس هم ممنوع اعلام شده است، ادامه داد: تا زمانی که پراید در ایران تولید می شود نیاز به واردات آمبولانس احساس می شود با این کیفیت خودرو ها اگر آمبولانس وارد نمی‌کنید حداقل نش‌کش وارد کنید.


به گزارش سلامت نیوز، پول نیوز نوشت: بر اساس جدیدترین تصمیم‌گیری دولت واردات هرگونه خودرو خارجی حتی خودروهای هیبریدی ممنوع است اما واردات خودروهایی به صورت سی‌کی‌دی انجام می‌شود آزاد است و ارز رسمی به واردات این محصولات اختصاص می‌یابد.

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در اینباره به پول نیوز با بیان اینکه این تصمیم در راستای انضباط مالی و کنترل مصرف ارز در کشور صورت گرفته است، می گوید: اما بهتر بود دولت به جای ممنوع کردن واردات و ابطال ثبت وسفارش هایی که در رابطه با واردات خودرو انجام شده است، مبنای واردات خودرو را ارز آزاد اعلام می کرد .

قطعا واردات با دلار 8 هزار تومانی یا یورو 10 هزار تومانی منطق و تعریفی نداشت و خودی خود وارداتی انجام نمی شد اما جو روانی حاکم بر بازار تا این حد متشنج نمی شد.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در لیست اعلام واردات آمبولانس هم ممنوع اعلام شده است ، ادامه داد: تا زمانی که خودرو پراید در ایران تولید می شود نیاز به واردات آمبولانس احساس می شود . با این کیفیت خودرو ها اگر آمبولانس وارد نمی‌کنید نش کش وارد کنید.

او همچنین با بیان اینکه تصمیم های این چنینی حاصلی جز ایجاد رانت برای عده ای خاص ندارد ، گفت: حالا عده ای که توانسته اند خودرو با ارز 4200 تومان وارد کنند، سودهای عجیبی به جیب می زنند.

زاوه بر این باور است که دولت یک بار برای همیشه نرخ ارز آزاد را بپذیرد تا پرونده فسادهایی از این دست بسته شود. اختلاف قیمت بین ارز آزاد و دولتی زمانی تنها 400 تومان بود دولت آن قدر این اختلاف را انکار کرد که حالا دلار در بازار آزاد 4 هزار تومان گران تر از دلار دولتی است . اگر این انکار ادامه پیدا کند، روزهایی را خواهیم دید که دلار آزاد 10 هزار تومان گران تر از دلار دولتی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha