مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به برقراری جو پایدار در غالب مناطق کشور، از کاهش کیفیت هوا در استان‌های قم، قزوین و تهران در اثر انتقال گرد و غبار به این استان‌ها خبر داد.

گرد و غبار هوای قم، قزوین و تهران را آلوده می‌کند

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به برقراری جو پایدار در غالب مناطق کشور، از کاهش کیفیت هوا در استان‌های قم، قزوین و تهران در اثر انتقال گرد و غبار به این استان‌ها خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،احد وظیفه ، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور آسمان صاف تا آفتابی خواهد بود. همچنین در سه روز آینده وزش باد شدید در جنوب سمنان و انتقال گرد و خاک کاهش کیفیت هوا در استان‌ها قزوین و قم و تهران خواهد شد.

وی افزود: در سه روز آینده در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، شرق کرمان و جنوب سمنان در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در منطقه زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود. در برخی نقاط استان خوزستان، بوشهر، ایلام در بعضی ساعات وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس اسازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: امروز (۴ تیرماه) درارتفاعات شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز و شرق مازندران و شمال شرق تهران رشد ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده هوای گرم در نیمه غربی کشور ماندگار خواهد بود اما در نوار شرقی کشور شاهد دو تا چهار درجه‌ای دما خواهیم بود. افزون بر این طی سه روز آینده شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و سواحل شرقی دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان در مورد شرایط آب و هوایی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا و پس فردا (۵ و ۶ تیرماه) آسمان تهران صاف تا کمی ابری خواهد بود و برای این شهر در بعضی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی دو روز آینده به ترتیب ۳۸ و ۲۴ درجه سانتیگراد و ۳۹ و ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha