رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار از معدوم سازی 696 تن مواد غذایی فاسد و همچنین تعطیلی 3500 مورد مرکز متخلف بهداشتی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

معدوم سازی 696 تن مواد غذایی فاسد در ماه مبارک رمضان

سلامت نیوز:رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار از معدوم سازی 696 تن مواد غذایی فاسد و همچنین تعطیلی 3500 مورد مرکز متخلف بهداشتی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ،از وزارت بهداشت، سیدرضا غلامی در خصوص اهم اقدامات تیم بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان، تعداد 528 هزار و 351 مورد بازدید از اماکن، مراکز طبخ و تهیه غذا، شیرینی فروشی‌ها، رستوران‌ها و آش و حلیم فروشی‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان از مراکز تولید و عرضه زولبیا و بامیه سنتی، تعداد 83 هزار و 201 مورد بازدید انجام شده است، خاطرنشان کرد: تعداد 27 هزار و 274 مورد بازدید هم از مراکز تهیه و طبخ آش و حلیم انجام شد.

غلامی بر سلامت مواد اولیه تهیه غذاها تاکید و اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت مواد اولیه تهیه غذاها از نظر مرغوبیت و سلامت اهمیت بسیاری داشت، لذا سلامت این مواد نیز مورد سنجش قرار گرفت و 117 هزار و 102 مورد مرکز از لحاظ عوامل محیطی و سلامت روغن، نمک و نیز از نظر بررسی آلودگی سطوح با تجهیزات پرتابل بازرسی مورد سنجش قرار گرفت.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار، تصریح کرد: یکی از وظایف کارشناسان بهداشت محیط در مراکـز بهداشتی درمانی، کلرسنجی و PH سنجی آب شرب به صورت روزانه است، لذا از ابتدای ماه رمضان تعداد 439 هزار و 988 مرکز از نظر کلر آزاد باقیمانده آب مورد سنجش قرار گرفت.

غلامی گفت: تعداد 5191 مورد نیز بازدید مشترک با سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان تعزیرات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از محصولات غذایی در سطح عرضه تعداد 1675 مورد نمونه برداری شد، افزود: همچنین 696 تن مواد غذایی فاسد در ماه مبارک رمضان شناسایی و معدوم شدند.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار تاکید کرد: با توجه به امکان اطلاع رسانی تخلفات از سوی مردم، حدود 8 هزار مورد از مراکز متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و تعداد 3500 مورد مرکز متخلف بهداشتی تعطیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha