سلامت نیوز : ئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان این‌که کراک صرفاً ‌برای مصرف در ایران تولید می‌شود، گفت: برآورد ما این است که سال آینده کشفیات هروئین نداریم، به این ترتیب آمریکا و انگلیس در یک برنامه حساب شده ضمن تغییر الگوی مصرف،‌ بازار مصرف مواد مخدر را به سمت کراک می‌برند.

 سردار حمیدرضا حسین آبادی گفت: مخالف جدی آمریکا و انگلیس در منطقه ایران است و هروئین فشرده (کراک) در افغانستان تحت اشغال برای مصرف در ایران تولید می‌شود.

این مقام نیروی انتظامی اعلام کرد: برنامه‌ هدایت شده‌ای در افغانستان توسط اشغالگران دیکته و دنبال می‌شود، که هدفش تبدیل تریاک تولیدی افغانستان به کراک است و این موضوع به شدت در حال پیگیری است.

 وی اظهار داشت: روند تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی و روانگردان‌ها یکی دیگر از برنامه‌هاست. این روند به گونه‌ای است که میزان هروئین کشف شده به شدت کاهش یافته و جای خود را به هروئین فشرده (کراک) می‌دهد.

 سردار حسین آبادی افزود: کراک تخریب زیادی به همراه دارد و مشکلات زیادی را برای مصرف کننده برجای می‌گذارد. تغییر الگوی مصرف باعث شده تا قاچاقچیان به جای حمل 5 تن تریاک، این مقدار را به 500 کیلو کراک تبدیل کرده و به راحتی آن را جابه‌جا کرده و به فروش برسانند.

 این مقام پلیس در گفت و گو با فارس  تصریح کرد: مصرف کراک راحت‌تر از تریاک است با توجه به قیمت چند برابر بازار خوبی دارد. کراک بدون بو و کم حجم است.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: برآورد ما این است که سال آینده شاید کشفیات هروئین نداشته باشیم و کراک کاملاً جایگزین هروئین شود.

 سردار حسین آبادی افزود: در حال حاضر روند کشفیات کراک بیش از 90 درصد است، به این ترتیب آمریکا و انگلیس در یک برنامه حساب شده ضمن تغییر الگوی مصرف،‌ بازار مصرف مواد مخدر را به سمت کراک می‌برند.

 وی اظهار داشت: کراک فقط در ایران مصرف می‌شود که موضوع مهمی است، از رؤسای پلیس ترکیه و روسیه درباره کشف کراک در کشورشان پرسیدم که از وجود این ماده ابراز بی‌اطلاعی کردند. بزرگ‌ترین بازار مصرف هروئین روسیه است و بیش از 4 میلیون هروئینی در این کشور هستند اما یک گرم کراک در آن‌جا مصرف نمی‌شود.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: پیش از این تنها کشور مصرف کننده تریاک در دنیا بودیم اما مافیای مواد مخدر به صورت هوشمندانه در حال جمع کردن تریاک از بازار مصرف و جایگزینی هروئین فشرده (کراک) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha