ندا، آتنا، رها، نیلوفر، ستایش، اهورا، ستایش نیریز... اگر اسامی را زیرهم قطار کنیم، بلندبالاتر از این هاست. این لیست کودکانی است که در ایران و در تجاوزهای منجر به قتل کشته شده اند.

خون کودکان قربانی، پای لایحه حمایت از حقوق کودکان

سلامت نیوز: ندا، آتنا، رها، نیلوفر، ستایش، اهورا، ستایش نیریز... اگر اسامی را زیرهم قطار کنیم، بلندبالاتر از این هاست. این لیست کودکانی است که در ایران و در تجاوزهای منجر به قتل کشته شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ،لایحه حمایت از کودکان 10 سال است که در راه مجلس و شورای نگهبان رفت و آمد می کند و باد می خورد بی آنکه تصویب شود. این کودکان هستند که هر روز قربانی می شوند بی آنکه فریاد بزنند و صدای‌شان به گوش کسی برسد.

گویا مجلس، مسئولان و شورای نگهبان نیز تمایلی به كمتر شدن ظلم و زجری که بر این کودکان می‌رود، ندارند. محمدرضا بادامچی، نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در حساب کاربری توییترش نوشت:«در شرایطی که لایحه حمایت از کودکان بعد از چند سال در دستور صحن علنی مجلس قرار گرفته بود، بار دیگر به کمیسیون قضایی بازگشته تا به نیابت از صحن علنی در آنجا بررسی و تصویب کنند.

این اقدام حیرت آور در راستای به حاشیه بردن این لایحه صورت گرفته است. به طور قطع، بررسی چنین لایحه مهمی که نیاز جدی جامعه ماست، در فضای سکوت و بی خبری، نتایج مطلوبی به دنبال نخواهد داشت.

به عنوان نماینده ملت، بررسی شفاف و علنی این لایحه را پیگیری خواهم کرد». این در حالی است که رضا جعفری از ثبت ۲۷ هزار و ۵۰۰ مورد کودک آزاری در اورژانس اجتماعی خبر داد و گفت که در ۶ ماه نخست امسال ۱۶ هزار مورد کودک آزاری به سامانه ۱۲۳ گزارش شده است.

آمار تلخ تر اما بازه سنی کودکانی است که مورد آزار قرار گرفته اند. براساس آمار سازمان بهزیستی ٣٨درصد کودکان آزار‌دیده در سن دبستان و زیر دبستان هستند. اگرچه تصور عمومی از کودک آزاری بیشتر مرتبط با خشونت‌های جسمی و آزار و اذیت جنسی است، اما دامنه کودک آزاری رفتارهای گسترده‌تری را شامل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha