رئیس گروه پاراکلینیک سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سالانه حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار آزمایش ویتامین D توسط بیمه سلامت پوشش داده می‌شود که بدون در نظر گرفتن سایر سازمان‌های بیمه‌گر حدود ۳۰ میلیارد تومان برای این سازمان هزینه در پی دارد.

تحمیل هزینه آزمایش‌های غیرضروری ویتامین D به بیمه‌ها

سلامت نیوز:رئیس گروه پاراکلینیک سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سالانه حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار آزمایش ویتامین D توسط بیمه سلامت پوشش داده می‌شود که بدون در نظر گرفتن سایر سازمان‌های بیمه‌گر حدود ۳۰ میلیارد تومان برای این سازمان هزینه در پی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس مطالعاتی که وزارت بهداشت انجام داده است کمبود ویتامین D در همه گروه‌های سنی شایع است و به دلیل شیوع بالای این مشکل، کمیته کشوری و مشورتی پیشگیری از کمبود ویتامین D در وزارت بهداشت تشکیل شده است.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، آنگونه که مسئولان وزارت بهداشت می‌گویند، با توجه به شیوع کمبود ویتامین D در کشور باید با استفاده از مکملهای این ویتامین در گروههای مختلف سنی از بیشتر شدن کمبود آن پیشگیری کنیم. البته برای پیشگیری از کمبود این ویتامین حتما نیازی به آزمایش نیست و با تجویز دوز ایمن میتوان از کمبود آن جلوگیری کرد.

با وجود توصیه وزارت بهداشت همچنان تجویز آزمایش‌های ضروری ویتامین D از سوی پزشکان در کشور انجام می‌شود.

دکتر سید سعید انوری - رئیس گروه پاراکلینیک سازمان بیمه سلامت ایران، نسبت به انجام آزمایش‌های غیرضروری ویتامین D در کشور هشدار داد و گفت: سالانه حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار آزمایش ویتامین D توسط بیمه سلامت پوشش داده می‌شود که بدون در نظر گرفتن سایر سازمان‌های بیمه‌گر حدود ۳۰ میلیارد تومان برای این سازمان هزینه در پی دارد.

وی ادامه داد: هزینه اضافی که آزمایش‌های ویتامین D در بر دارد هم به فرد و هم به نظام سلامت تحمیل می‌شود که باید از آن خودداری شده و تنها در مواقع ضروری از سوی پزشک تجویز شود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha