هر سال خبر کشته شدن‌شان شنیده می‌شود. یا از صخره‌ها سقوط می‌کنند و یا با گلوله از پا در می‌آیند. خودشان می‌گویند کوله‌بر اما کولبر صدایشان می‌کنیم. آن‌ها پنهان شده بودند و وقتی ما رسیدیم داشتند به سرعت از پناهگاه‌شان بیرون می‌آمدند.

فیلم/ کولبرها چگونه کار می‌کنند و چگونه می‌میرند

سلامت نیوز: هر سال خبر کشته شدن‌شان شنیده می‌شود. یا از صخره‌ها سقوط می‌کنند و یا با گلوله از پا در می‌آیند. خودشان می‌گویند کوله‌بر اما کولبر صدایشان می‌کنیم. آن‌ها پنهان شده بودند و وقتی ما رسیدیم داشتند به سرعت از پناهگاه‌شان بیرون می‌آمدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، اگر گفته شود یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیاست، بی‌راه نگفته‌اند. خودشان کوله‌بری می‌گویند اگر راحت‌تر صدایشان کنیم، کولبر می‌گوییم. در مناطق صعب‌العبور غرب کشور، نان در می‌آورند و البته گاهی کشته می‌شوند.

این گزارش حاصل سفری چند روزه به مناطقی است که کولبرها در آن تردد می‌کنند. به سختی می‌شود آن‌ها را پیدا کرد اما این گزارش یک شانس بزرگ داشت؛ ۲۴ ساعت قبل از ورود تیم خبری عصر ایران به منطقه، نیروی انتظامی کمین زده بود و به خاطر همین کولبرها پنهان شده بودند. همزمان با ورود تیم خبری، نیروی انتظامی رفته بود و کولبرها هم به سرعت در حال خارج شدن از پناهگاه‌شان بودند؛ برای همین با موجی از تردد کولبرها مواجه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha