چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 247424

اگر چه علت برخی از گرفتگی های عضلانی ناشناخته است اما گاهی ممکن است ناشی از پیری، ورزش های سنگین، مصرف بعضی از داروها (برای کلسترول (استاتین ها) یا فشار خون بالا (دیورتیک()، کم آبی ویا بیماری های کبدی باشد.

انواع گرفتگی عضلات در بدن

سلامت نیوز: اگر چه علت برخی از گرفتگی های عضلانی ناشناخته است اما گاهی ممکن است ناشی از پیری، ورزش های سنگین، مصرف بعضی از داروها (برای کلسترول (استاتین ها) یا فشار خون بالا (دیورتیک()، کم آبی ویا بیماری های کبدی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، گرفتگی عضلات در قسمت های مختلف بدن دردناک اما اغلب بی ضرر هستند.

گرفتگی عضلات پا

گرفتگی عضلات پا فقط منحصر به ورزش کاران حرفه ای نیست، در حقیقت، اکثر مردم هنگام استراحت یا شب هنگام دچار گرفتگی عضلات می شوند. تمرینات کششی منظم، به ویژه در عضله ساق پا، می تواند از گرفتگی های عضلانی جلوگیری کند. مصرف استامینوفن یا ایبوپروفن هم هنگام گرفتگی عضلات در طولانی مدت موثر نیست.

گرفتگی های دوران قاعدگی

نوع دیگری از گرفتگی های عضلانی مربوط به دوران قاعدگی است. دیسمنوره، اصطلاح علمی برای گرفتگی عضلات دوران قاعدگی است، که در دیواره عضلانی رحم به وجود می آید و باعث می شود که این دیواره در برابر رگ های خونی فشرده شود و در ادامه رسیدن اکسیژن به رحم قطع می شود. در واقع این گرفتگی سبب احساس درد در شکم، کمر، پشت و ران است.

برای بعضی ها، این گرفتگی به اسپاسم های مشابه انقباض تبدیل می شوند، اما برای دیگران بصورت یک درد پایدار احساس می شود.

دانشمندان در سال ۲۰۱۶ دریافتند که درد این گرفتگی ها شبیه  درد شدیدی است که افراد به هنگام حملات قلبی دارند، البته در مقابل بعضی از پزشکان فقط داروهایی مثل ایبوپروفن برای مبارزه با این درد ها تجویز می کنند.

گرفتگی عضلات معده

افراد اغلب در مورد داشتن گرفتگی معده شکایت می کنند، اما این یک اصطلاح غیر اختصاصی است که معمولا با درد معده که ناشی از طیف وسیعی از شرایط جدی و غیر جدی است، اشتباه گرفته می شود.

منبع: www.independent.co.uk

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha