چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 247475

مطالعات محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک نشان می دهد که پروتزهای ایمپلنت شده از قبیل پروتز لگن، زانو، استخوان و ضربان ساز قلب بدون نشان دادن علایم عفونت می توانند محل رشد باکتری و قارچ باشند.

پروتزها محل رشد قارچ و باکتری

سلامت نیوز:  مطالعات محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک نشان می دهد که پروتزهای ایمپلنت شده از قبیل پروتز لگن، زانو، استخوان و ضربان ساز قلب بدون نشان دادن علایم عفونت می توانند محل رشد باکتری و قارچ باشند.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، مطالعات جدید نشان می دهد با ورود پروتز به بدن، در واقع یک زیستگاه جدید برای باکتری ها وارد بدن می شود و این ابزار برخلاف هرگونه علایم ظاهری مبنی بر وجود عفونت می تواند محل رشد باکتری و قارچ باشد.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،محققان در تلاشند که دریابند آیا قارچ ها و باکتری ها برای بدن مفیدند یا می توانند برای مدت طولانی بدون هیچ اثری زنده بمانند.
محققام با بررسی 106 پروتز در بیماران و بررسی بافت اطراف آن دریافتند 70 درصد آن با مجموعه ای از باکتری، قارچ ها یا هر دو احاطه شده اند که هیچ یک با علایم ظاهری همراه نبود.


همچنین این مطالعه نشان داد: قارچ ها در تمام پروتز ها تقریبا مشابه بودند ولی در مورد باکتری ها این گونه نبود. این مطالعه درک جدید در مورد روابط متقابل بدن، باکتری ها و باکتریوم در اختیار گذاشته است و می تواند به راهکارهایی بیانجامد که مانع از عفونت پروتز شود. نتایج این مطالعه در نشریه APMIS منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha