چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 247485

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال اعلام کرد: تاکنون هیچ موردی از غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌های فعال مخابراتی در سطح کشور وجود نداشته و نتایج همه اندازه‌گیری‌ها مطابق استانداردهای تعیین شده بوده است.

تشعشع آنتن های مخابراتی مطابق استاندارد است

سلامت نیوز: مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال اعلام کرد: تاکنون هیچ موردی از غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌های فعال مخابراتی در سطح کشور وجود نداشته و نتایج همه اندازه‌گیری‌ها مطابق استانداردهای تعیین شده بوده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، آنتن های تلفن همراه (بی.تی.اس- BTS) با توجه به افزایش کاربران تلفن همراه در کشور نصب شده و میزان تشعشع این آنتن ها، همواره دغدغه و نگرانی هایی را برای شهروندان به دنبال داشته است.


در همین پیوند و براساس گزارش روز چهارشنبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران، «وحید مختاری» با تاکید بر اینکه فقط سازمان انرژی اتمی صلاحیت دارد درباره این تشعشعات اظهارنظر کند، گفت: در صورتی که نتایج بررسی متخصصان سازمان انرژی اتمی میزان تشعشع را غیراستاندارد اعلام کند، موارد اعلام شده از سوی رگولاتوری پیگیری شده و با همکاری اپراتورها پارامترهای فنی مربوط به سلامت مردم اصلاح می‌شود.


وی افزود: رگولاتوری بطور مستمر و در فاصله‌های زمانی معین در نقاط حساس شهرها از جمله تهران با استفاده از ایستگاههای ثابت و سیار، میزان تشعشع های رادیویی را اندازه‌گیری می‌ کند و نتایج این اندازه ‌گیری به سازمان انرژی اتمی ارسال و در آنجا بررسی و تحلیل می‌شود.


مختاری تاکید کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی براساس وظایف خود و با توجه به نگرانی شهروندان از تاثیر تشعشعات، اندازه‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهد و نتایج اندازه‌گیری‌های انجام شده و بررسی دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی نیز نشان می‌دهد تاکنون هیچ موردی از غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌های فعال مخابراتی در سطح کشور وجود نداشته و نتایج همه اندازه‌گیری‌ها مطابق استانداردهای تعیین شده بوده است.


مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منطقه شمال اعلام کرد: بررسی های انجام شده در سطح شهر تهران نشان می‌دهد میزان تشعشعات رادیویی آنتن‌های بی تی اس این شهر مطابق استاندارد تعیین شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha