سلامت نیوز : آمار عفونت های بیمارستانی در مناطق مختلف كشور بسیار متفاوت است به طوری كه در برخی از مناطق كشور میزان عفونت های بیمارستانی كمتر از یك درصد بوده درحالی كه در مناطقی دیگر این میزان به بیش از 40 درصد هم می رسد.
گلشن اصغری،متخصص بیماری های عفونی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح كرد: عفونت های بیمارستانی،عفونتی است كه در بیمار بستری شده در بیمارستان و یا سایر اماكن درمانی ایجاد شده باشد و بیمار در زمان پذیرش مبتلا به این عفونت نبوده و یا در دوره كمون(زمان ورود عامل بیماری زا) آن قرار نداشته باشد و در واقع باید 48 ساعت بعد از بستری بیمار اتفاق افتاده باشد.

وی گفت:عفونت های بیمارستانی بخش عمده ای از عفونت های ناشی از مراقبت های بهداشتی-درمانی را شامل می شود و سالانه میلیون ها نفر از بیماران را گرفتار كرده و به صورت یكی از مهمترین مشكلات مراكز بهداشتی و درمانی در سراسر جهان درآمده است.

اصغری افزود:در واقع عفونت های بیمارستانی سبب ناخوشی و ناتوانی و افزایش مرگ ومیر بیماران شده و هزینه های اضافی قابل توجهی را هم برسیستم های بهداشتی و درمانی و هم بر بیمار تحمیل می كند.

وی با بیان اینكه آمار بروز عفونت های بیمارستانی در مناطق مختلف كشور بسیار متفاوت است تاكید كرد:در برخی از مناطق كشور،میزان عفونت های بیمارستانی كمتر از یك درصد بوده در حالی كه در مناطقی دیگر به دلایلی همچون توجه كم به مساله بهداشت،این میزان به بیش از 40 درصد هم می رسد.

اصغری خاطرنشان كرد:باتوجه به تفاوت میزان بروز عفونت های بیمارستانی در مناطق مختلف كشور باید برای بیماریابی و همچنین همكاری پزشكان و پرستاران در مورد گزارش عفونت های بیمارستانی به كمیته كنترل عفونت بیمارستانی برنامه ریزی جدی انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha