محققان آمریکایی برای تشخیص عفونت های کشنده باکتریایی خون روشی را ابداع کردند که سبب تسریع درمان و در عین حال پیشگیری از بروز مقاومت آنتی بیوتیکی می شود.

ابداع روشی برای غربالگری سریع عفونت های باکتریایی

سلامت نیوز: محققان آمریکایی برای تشخیص عفونت های کشنده باکتریایی خون روشی را ابداع کردند که سبب تسریع درمان و در عین حال پیشگیری از بروز مقاومت آنتی بیوتیکی می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،این فناوری که متشکل از یک بیوپرینتر و یک روش پیشرفته غربالگری و تشخیص باکتری است، می تواند علاوه بر تسریع سرعت تشخیص عفونت های باکتریایی خون موجب کاهش مصرف آنتی بیوتیک های نامناسب نیز بشود.


به گزارش پایگاه اینترنتی دانشگاه استنفورد،این پرینتر با پرتاب پالس های صوتی به نمونه خون بیمار، قطرات خون فرد را بر یک صفحه کاغذ قرار می دهد. سپس این چاپ را با یک لیزر می توان اسکن کرد و رنگ های نور بازتاب شده از این صفحه، هر نوع سلول موجود در این قطرات را نشان می دهد.
به گفته محققان الگوریتم های فراگیری ماشینی که این نور را تجزیه و تحلیل می کنند می توانند در عرض چند دقیقه وجود باکتری و نحوه واکنش آن به آنتی بیوتیک ها را تشخیص دهند.


محققان در آزمایش الگوریتم های خود بر 31 گونه باکتری که در محیط آزمایشگاه پرورش یافته بودند، متوجه شدند که این الگوریتم ها می توانند درمان مناسب را بطور متوسط با یک دقت 98 درصدی توصیه کنند.


آنها می گویند، با انجام برخی تنظیمات بر روی این سیستم می توان از آن برای آزمایش سایر مایعات بدن مانند بزاق، ادرار نیز مورد استفاده قرار گیرد و سایر نشانگرهای بیولوژیکی بیماری را تشخیص دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha