مدیركل دفتر جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ،حوادث غیرعمدی، بیماری های تنفسی، عفونی و انگلی را شایع ترین علل مرگ كودكان كشور عنوان كرد.

سلامت نیوز : مدیركل دفتر جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ،حوادث غیرعمدی، بیماری های تنفسی، عفونی و انگلی را شایع ترین علل مرگ كودكان كشور عنوان كرد.
 
محمد اسماعیل مطلق در گفت و گو با ایرنا افزود: در حوادث غیرعمدی، حوادث رانندگی، بسته شدن راه های تنفسی كودكان و غرق شدن در آب از مهم ترین دلایل مرگ كودكان در كشور است.
وی با بیان اینكه، تدوین و اجرای برنامه مدیریت یكپارچه می تواند بیماری های كودكان در كشور را كاهش دهد، اظهار داشت: كنترل بیماری های عفونی و غیرعفونی،اجباری كردن پوشش بیمه های درمانی و تقویت مراقبت های بهداشتی كودكان از رویكردهای غالب وزارت بهداشت برای بهبود سلامتی عمومی و كاهش مرگ كودكان است.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت تصریح كرد: تاكنون برای ارتقا سلامت جسمی و روانی كودكان برنامه های خوبی اجرا شده، اما باید عوامل اجتماعی و خانواده نیز مورد توجه قرار گیرد به همین دلیل برنامه ای در این زمینه با همگرایی دستگاه های مختلف تدوین شده و در سال آینده اجرایی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha