وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،روز جمعه پس از دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان ، گفت: امیدوارم با ایجاد زمینه ها ، بیش از گذشته شاهد افزایش صادرات دارو از ایران به کشور آذربایجان باشیم.

صادرات دارو به جمهوری آذربایجان را افزایش می دهیم

سلامت نیوز: وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،روز جمعه پس از دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان ، گفت: امیدوارم با ایجاد زمینه ها ، بیش از گذشته شاهد افزایش صادرات دارو از ایران به کشور آذربایجان باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سید حسن هاشمی که روز پنجشنبه برای دیدار و مذاکره در خصوص گسترش روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه دارو و درمان به باکو سفر کرده است ، پس از دیدار با شاهین مصطفی اف ، اظهار داشت: دو کشور روابط گسترده و خوبی در همه عرصه ها دارند که یکی از محورها حوزه بهداشت و درمان است .
وی افزود: نشست ها و مذاکرات بسیار موثری با مقامات جمهوری آذربایجان طی دیروزداشتیم ، در نشست امروز هم در زمینه بیمه های درمانی و انتقال تجربیات طرفین بحث شد .
هاشمی گفت: با توجه به اراده سران دو کشور و علاقه مشترکی که میان دو ملت و دو کشور همسایه وجود دارد ، این دیدارها می تواند دستاوردهای خیلی خوبی داشته بلشد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: امیدواریم بیش از گذشته شاهد سرمایه گذاری های مشترک و انتقال دانش و فناوری میان دو کشور باشیم.
هاشمی خاطر نشان کرد: الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و دکتر حسن روحانی ، رئیس جمهوری اسلامی ایران، نیز اراده جدی بر توسعه روابط دو کشور در زمینه های مختلف دارند.
وی اضافه کرد: در سفر سال گذشته رئیس جمهوری آذربایجان به تهران مقرر شد در باره صادرات دارو از ایران به جمهوری آذربایجان و همچنین همکاری ایران برای گسترش صنعت دارو در این کشور اقدامات بیشتری صورت گیرد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، افزود: همچنین قرار شد در زمینه درمان بیماری های سخت ، انجام عمل های جراحی پیچیده و سایر خدماتی که جامعه پزشکی ایران می تواند در آذربایجان داشته باشد ، همکاری داشته باشیم .
هاشمی صبحگاه روز پنجشنبه در راس یک هیات بلند پایه از مقامات وزارت بهداشت ، درمان و آموزشی پزشکی ، روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور و فعالان بخش خصوصی وارد جمهوری آذربایجان شد .
هاشمی در این سفر با اکتای شیرعلی اف همتای آذربایجانی ، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و ساحل بابایف وزیر رفاه اجتماعی این کشور دیدار کرد .
دیدار با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و بازدید از برخی مراکز درمانی این کشور جمله برنامه سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشورمان و هیات همراه است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha