رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان از شناسایی و دستگیری عاملان انتشار شایعات کودک ربایی و قتل در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی خبر داد.

عاملان انتشار شایعات کودک ربایی دستگیر شدند

سلامت نیوز:رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان از شناسایی و دستگیری عاملان انتشار شایعات کودک ربایی و قتل در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی خبر داد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان از شناسایی و دستگیری عاملان انتشار شایعات کودک ربایی و قتل در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی خبر داد.

به گزارش پلیس هرمزگان، علی‌اصغر عبادی نیک بیان داشت: در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با موضوع و محتوای کودک ربایی و قتل در بین اقشار مختلف جامعه با هدف بالا بردن احساس نا امنی از سوی افراد مغرض و معاند در سطح استان پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به بازتاب منفی این‌گونه اخبار در جامعه، مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت با انجام اقدامات فنی و منسجم پلیسی سه زن و یک مرد را به‌عنوان انتشاردهندگان این اخبار شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی احضار کرد.

به گفته عبادی نیک خبر اولیه این موضوع در زاهدان منتشر که عامل اصلی تولید این شایعات توسط پلیس فتای سیستان و بلوچستان دستگیر شد. تعداد سه متهم دیگر توسط پلیس فتای هرمزگان شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار قرار دارد.

وی به والدین توصیه کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و نیز حضور بیشتر کودکان در اماکن عمومی، بهتر است والدین ضمن ارائه آموزش‌های لازم به کودکان، مهارت‌های خود مراقبتی را به آنان یاد دهند.

عبادی نیک اضافه کرد: والدین از فرستادن فرزندان خود برای خرید مایحتاج روزانه به‌صورت تنهایی خودداری و سعی کنند فرزندشان را همراه خودشان برای خرید به مراکز تجاری ببرند تا علاوه بر آموختن آداب خرید، مهارت‌های لازم را فرا گیرند و همچنین از رها کردن آنان در مراکز خرید، محیط‌های ساختمانی و داخل خودرو، دوری کنند.

وی بیان داشت: والدین در طول روز، زمانی را برای بازی کردن و تفریح کودکان اختصاص بدهند و کودکانشان را در محیط‌های ساختمانی و یا مراکز تفریحی تنها رها نکنند.

این مسئول انتظامی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند، گفت: چشمان تیزبین و بیدار پلیس همواره مراقب و تضمین‌کننده امنیت در جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha