رییس چهارمین كنگره اندیورلوژی و یورلاپاراسكوپی گفت: در حال حاضر گروه اورولوژی بیشترین سهم را در تولید مقالات علمی در كشور دارد

سلامت نیوز : رییس چهارمین كنگره اندیورلوژی و یورلاپاراسكوپی گفت: در حال حاضر گروه اورولوژی بیشترین سهم را در تولید مقالات علمی در كشور دارد.

به گزارش ایسنا ،دكتر محمدرضا رزاقی در حاشیه چهارمین كنگره اندیورلوژی و یورلاپاراسكوپی درباره دستاوردهای علمی كشور در حوزه اورولوژی در سطح جهان، گفت: متخصصان ایرانی در حوزه اورولوژی مقالات متعددی در مجلات علمی معتبر جهان دارند و تلاش می‌كنیم این جایگاه حفظ شود و در نظرافق چشم‌انداز 1404 به كسب رتبه اول علمی كشور در منطقه دست یابیم .

وی ادامه داد: ایران در حوزه علوم پزشكی رتبه درخشانی داشته است كه در قرون گذشته این مسیر دچار چرخش شد. سعی‌ بر آن است كه علمی را كه از مشرق به مغرب رفته را احیا كنیم و به تولید علم و تهیه كتب دانشگاهی و مرجع پزشكی بومی بپردازیم.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی درباره اعمال جراحی لاپاراسكوپی گفت: این اعمال به تدریج جایگزین عمل‌های باز می‌شود و مزیت آن بر عمل‌های باز عارضه كمتر و درد كمتر برای بیمار است. علاوه بر آن با كوتاه ‌شدن مدت زمان بستری بیمار هزینه‌های درمانی وی نیز كاهش می‌یابد.

وی در پایان گفت: سنگ كلیه، سرطان كلیه، سنگ حالب، دفع سنگی‌های محل اتصال حالب به لگنچه از جمله بیماری‌های شایع دستگاه اجرایی هستند كه با عمل لاپاراسكوپی با موفقیت درمان می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha