سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 248598

یک تعداد مواردی هستند که دارای اثرات مضر خیلی شدید بر عملکرد جنسی مردان می‌باشند و با اجتناب و یا برطرف کردن موارد فوق می‌توان از ایجاد اختلال در نعوظ جلوگیری و یا برطرف کرد.

ده قاتل میل جنسی در مردان

سلامت نیوز-*دکتر محمد رضا صفری نژاد: یک تعداد مواردی هستند که دارای اثرات مضر خیلی شدید بر عملکرد جنسی مردان می‌باشند و با اجتناب و یا برطرف کردن موارد فوق می‌توان از ایجاد اختلال در نعوظ جلوگیری و یا برطرف کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، اختلالات جنسی در مردان دارای طیف وسیعی هستند که اختلال در نعوظ یکی از مهم‌ترین آن‌ها است.

اختلال در نعوظ دارای علل زیادی است و هر علت درمان مخصوص بخود دارد.

یک تعداد مواردی هستند که دارای اثرات مضر خیلی شدید بر عملکرد جنسی مردان می‌باشند و با اجتناب و یا برطرف کردن موارد فوق می‌توان از ایجاد اختلال در نعوظ جلوگیری و یا برطرف کرد.

در علم پزشکی "پیشگیری" بهتر از درمان است و با یک زندگی سالم و انجام تمهیداتی می‌توان از بسیاری از بیماری ها از جمله اختلال نعوظ پیشگیری کرد.

ده نکته‌ای که در پائین توضیح داده می‌شوند دارای چنان اثرات مضر بر روی نعوظ در مردان هستند که به آنها "قاتل میل جنسی در مردان" گفته می‌شود:

1- افسردگی: برای یک نعوظ خوب در مردان باید سیستم عصبی طبیعی باشد. نعوظ در مردان دارای دو نوع رفلکسی و روانی یا سایکوژنیک است.

نعوظ رفلکسی با تماس ایجاد می‌شود ولی نعوظ روانی از طریق ذهن و فانتزی است. در افرادیکه دچار افسردگی هستند، افسردگی، میل و برانگیختگی جنسی را مهار می‌کند.

علاوه از آن افسردگی سبب تأخیر در به ارگاسم رسیدن می‌شود.

2- مصرف الکل: الکل با تضعیف سیستم عصبی مرکزی بدست آوردن نعوظ در مردها را مشکل می‌کند.

مردانیکه در حالت عادی دارای مشکل نیستند، ممکن است با مصرف الکل در بدست آوردن و نگهداشتن نعوظ مشکل پیدا کنند.

3- مصرف بعضی از داروها: معمولاً در اکثر خانه‌ها یک کابینت از داروهای مختلف گیاهی و شیمیائی وجود دارند.

این داروها یا توسط خود فرد بدون تجویز پزشک مصرف می‌شوند و یا اینکه توسط پزشک برای درمان بیماری خاصی تجویزشده‌اند.

تعدادی از داروها از داروهای سرماخوردگی گرفته تا داروهای ضد فشارخون و روان‌پزشکی ممکن است عملکرد جنسی مرد را مختل کنند.

در همچون مواردی می‌توان با مشورت با پزشک معالج راه درمان مناسب را پیدا کرد.

این روزها مصرف مکمل‌ها مابین مردم خیلی رواج پیداکرده درصورتی‌که استفاده بی‌مورد از آن‌ها سلامتی را به خطرمی اندازد.

مواد خیابانی مثل آمفتامین، کوکائین و ماری‌جوانا اثرات بشدت سوء بر عملکرد جنسی مردان دارند.

4- استرس: استرس با آزاد کردن موادی بنام کاتکول آمین‌ها سبب از بین رفتن نعوظ مرد می‌شود.

استرس امروزه جزو زندگی انسان‌ها شده است و بسیاری از آن‌ها توسط خود ما و اطرافیان ما ایجاد می‌شوند بدون اینکه نیازی به ایجاد و تحمل آن باشد.

یک عده استرس‌ها در زندگی روزمره غیرقابل‌اجتناب هستند ولی روش برخورد افراد و واکنش افراد در مقابل آن‌ها نیز متفاوت است.

افزایش مسئولیت در محیط کار، بدهی، وجود بیمار در خانواده، بیکاری، مرگ عزیزان و غیره همگی سبب وارد شدن استرس‌های بزرگ بر انسان‌ها می‌شوند.

گاها تغییر در سبک زندگی سبب کاهش استرس‌ها و بهبود عملکرد جنسی می‌شود.

5- خشم: خشم سبب برافروختگی چهره به علت ورود خون زیاد می‌شود. خشم جریان خون دستگاه تناسلی را کاهش می‌دهد.

اگر این خشم برعلیه شریک جنسی باشد، دیگر برقرار کردن رابطه جنسی غیرممکن خواهد بود.

6- اضطراب: هر مردی اضطراب داشته باشد که نکند در رابطه زناشویی ناموفق خواهد شد، حتماً ناموفق می‌شود.

اضطراب از هر نوع می‌تواند بر عملکرد جنسی اثر سوء داشته باشد.

مردانی که به علت اضطراب از برقرار کردن رابطه زناشوئی طفره می‌روند، رابطه عاطفی آن‌ها با همسرشان کم‌کم مختل شده و مرد را وارد یک حلقه معیوب می‌کند که در آن با بدترشان رابطه عاطفی عملکرد جنسی نیز بدتر می‌شود.

7- چاقی: اضافه‌وزن با چاقی متفاوت است و در علم پزشکی تعریف متفاوت دارد. چاقی و اضافه‌وزن از جهات مختلف اثر سوء بر عملکرد جنسی مردان دارد.

آن باعث کاهش اعتمادبه‌نفس، دیابت، کاهش هورمون‌های مردانه، کم‌تحرکی، افزایش فشارخون، تنگی عروق خونی و کاهش جریان خون ناحیه تناسلی می‌شود.

8- خود بد انگاری: عده‌ای از مردان وزنان وقتی در آینه خود را نگاه می‌کنند فکر می‌کنند که ظاهر زشت، اندام نامناسب و مورد تمسخر دیگران هستند.

عده‌ای نیز انتظارات بی‌مورد از خوددارند، درصورتی‌که دارای مشکل نیستند. به خاطر داشته باشیم که انسان‌ها بیشتر از آنچه که به‌ظاهر اهمیت بدهند به باطن اهمیت می‌دهند.

مردان وزنان بزرگ باگذشت زمان چنان در دل همسر خود جای می‌گیرند که هیچ‌کس نمی‌تواند جای آن‌ها را بگیرد. به یاد داشته باشید که اگر ظاهر شما سبب جلب افراد شود، به‌راحتی قابل جایگزین با فرد دیگری خواهید بود.

9- کاهش میل جنسی: کاهش میل جنسی را نباید با ناتوانی جنسی اشتباه کرد، مردانیکه دچار کاهش میل جنسی هستند در عملکرد جنسی مشکل ندارند بلکه تمایلی به برقرار کردن رابطه جنسی ندارند.

علل کاهش میل جنسی در مردان و زنان زیاد هستند که در مقاله‌های جداگانه‌ای به آن‌ها پرداخته شده است.

10- سلامتی عمومی: داشتن جسم و روان سالم لازمه یک عملکرد طبیعی جنسی در مردان است، وزن طبیعی، فشارخون طبیعی، قلب و عروق سالم، سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب و غیره همگی دارای تأثیرات بسزا در روابط زناشوئی هستند.

با توجه به مطالب بالا مشخص می‌شود که بسیاری از اختلالات جنسی در مردان ریشه در موارد فوق دارند و لزومی ندارد با کوچک‌ترین مشکل به پزشک مراجعه و متحمل هزینه‌های زیاد شد.

کافی است یک نگاهی به اطراف خود بیندازید و خود را از مشکلات مبتلابه خلاصی دهید.

* جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری، استاد دانشگاه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha