علی ربیعی، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه سازمان‌های دولتی مكلف هستند تا سه درصد معلولان را استخدام كنند، تصریح كرد: در مورد بخش خصوصی نیز حق بیمه معلولان را خودمان پرداخت می‌كنیم.

پرداخت حق بیمه معلولان به كار گرفته شده در بخش خصوصی از سوی وزارت رفاه

سلامت نیوز:علی ربیعی، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه سازمان‌های دولتی مكلف هستند تا سه درصد معلولان را استخدام كنند، تصریح كرد: در مورد بخش خصوصی نیز حق بیمه معلولان را خودمان پرداخت می‌كنیم.

 

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ،قانون همچنین ساز و كار اجرایی لازم را پیش بینی كرده است و باید شرایطی را فراهم كنیم كه امكان حركت راحت معلولان در جامعه و فرصت‌های برابر برای آنان ایجاد شود. علی ربیعی در مراسم تجلیل از دست اندركاران تدوین و تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: در این قانون حدود ۳۵ مورد برنامه و اقدام برای پیگیری وجود دارد.

امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای اولیه این قانون بودجه تصویب شده است اما از آنجایی كه این قانون دیر به تصویب رسید نتوانستیم بودجه آن را به طور كامل در سال ۹۷ اجرایی كنیم.

وی با اشاره به اینكه بخش اعظمی از این قانون نیازمند بودجه مالی نیست، اظهار كرد: بخش بزرگی از این قانون ایجاد ساز و كار نهادی و حضور معلولان در سیاست‌های تصمیم‌گیری است همچنین سازمان بهزیستی به شورای برنامه‌ریزی اضافه شده است.

   

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به استخدام سه درصدی معلولان گفت: تلاش كردیم تا این میزان را از سه درصد به هفت درصد افزایش دهیم اما در نهایت این میزان به تصویب رسید، با این وجود بنا به گفته رییس‌جمهوری تا پنج درصد نیز آمادگی استخدام معلولان در دستگاه‌های مختلف وجود دارد.

در بخش دیگری از این مراسم انوشیروان محسنی بند پی - رییس سازمان بهزیستی كشور- با بیان اینكه استراتژی بهزیستی توجه ویژه به پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی است، گفت: آزمایش ژنتیك برای خانواده‌های دارای یك فرزند معلول رایگان شده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن سطح سلامت اجتماعی در قانون ششم توسعه اظهاركرد: بر اساس این قانون تمامی فعالیت‌های اثربخش سازمان بهزیستی دو برابر شده است.

برای مثال ظرفیت خدمات اورژانس اجتماعی به دلیل اثربخشی آن دو برابر شده است، به طوری‌كه در همه شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر یك مركز اورژانس اجتماعی مستقر شده است.

بندپی ادامه داد: با حمایت قوه قضاییه نیز الگوی دادگاه درمان‌مدار نگاه خود را از جرم بودن اعتیاد به بیماری بودن آن تغییر داده است. این طرح در حال حاضر در شش استان در حال اجرا است همچنین با همكاری قوه قضاییه ثبت الكترونیكی طلاق نیز در ۱۱ استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی در حمایت از سالمندان گفت: مهم‌ترین اقدام این سازمان برگزاری اجلاس منطقه‌ای سالمندان در ایران با همكاری سازمان‌های بین‌المللی این حوزه بوده است. در پایان این مراسم كتاب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha