چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 248700

در سال های اخیر، مطالعات نشان می دهند که مصرف انواع آجیل راهی برای تقویت سلامت قلب است. آجیل به عنوان یک میان وعده خوشمزه در واقع کلیدی برای سلامت قلب و داشتن دوران پیری سالم، کاهش خطر سکته مغزی یا بیماری قلبی عروقی می باشد.

مزایای فوق العاده گردو برای سلامت قلب

سلامت نیوز: در سال های اخیر، مطالعات نشان می دهند که مصرف انواع آجیل راهی برای تقویت سلامت قلب است. آجیل به عنوان یک میان وعده خوشمزه در واقع کلیدی برای سلامت قلب و داشتن دوران پیری سالم، کاهش خطر سکته مغزی یا بیماری قلبی عروقی می باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، برخی از مطالعات نشان می دهند که تعداد انگشت شماری از آجیل ها ممکن است پیام آور زندگی طولانی تر باشند، حافظه و مغز ما را تقویت کنند.

مارتا گواش فره، یک متخصص تحقیقاتی در بخش تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد چان در بوستون، بررسی گسترده ای در مورد ارتباط بین مصرف گردو و سلامت قلب انجام داده است.

در این مطالعات، افرادی با شرایطی مانند کلسترول بالا، دیابت نوع ۲، سندرم متابولیک یا چاقی بررسی شدند. دانشمندان فواید یک رژیم غذایی غنی از گردورا در این افراد ارزیابی کرده و با رژیم های کم چرب، غربی، مدیترانه و ژاپنی مقایسه کردند، نتیجه اینکه اغلب رژیم های غنی شده با گردو از قلب محافظت می کنند.
رژیم های غنی شده با گردو موجب کاهش معنی داری در میزان کلسترول و سایر نشانگرهای سلامت قلبی-عروقی در مقایسه با این رژیم های کنترل شده بودند.
به طور خاص، رژیم غذایی غنی از گردو کلسترول را ۳٫۲۵ درصد کاهش می دهد، ۳٫۷۳ درصد کاهش در کلسترول LDL و ۵٫۵۵ درصد کاهش در تری گلیسیرید .
ترکیب گردو در رژیم غذایی، پروفایل لیپید خون را بدون تاثیر بر وزن بدن و یا فشار خون بهبود می بخشد.

مزایای گردو ممکن است به مقدار چربی غنی اشباع نشده و یا “سالم” بدن، از جمله اسید های چرب ضروری امگا ۳، و نیز انواع مختلف آنتی اکسیدان ها باشد. واقعیت اینست که حتی مقادیر کم گردو مزایای زیادی برای سلامتی قلب بهمراه دارد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha