چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 248701

وزیر بهداشت، گفت: چنانچه دارویی مشابه تولید داخل دارد و از نظر کیفیت و اثربخشی با نوع خارجی تفاوتی ندارد، باید همان داروی ایرانی برای بیماران تجویز و توصیه شود و پزشکان باید کمک کنند.

بیماران را از داروی ایرانی نترسانید

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، گفت: چنانچه دارویی مشابه تولید داخل دارد و از نظر کیفیت و اثربخشی با نوع خارجی تفاوتی ندارد، باید همان داروی ایرانی برای بیماران تجویز و توصیه شود و پزشکان باید کمک کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، دکتر سیدحسن هاشمی، در اجلاس کشوری مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها، عنوان کرد: چنانچه دارویی مشابه تولید داخل دارد و از نظر کیفیت و اثربخشی با نوع خارجی‌اش تفاوتی ندارد، باید همان داروی ایرانی برای بیماران تجویز و توصیه شود، مصرف داروهای خارجی که برای واردات آن باید هزاران ترفند را به کار گیریم، خیانت است،

لذا پزشکان و انجمن‌ها باید کمک کنند تا این جایگزینی صورت گیرد، چراکه پروسه‌ای زمانبر است و این فرهنگ باید بتدریج نهادینه شده و با اقناع کردن این تغییر ذائقه صورت گیرد. او با بیان اینکه پزشکان در جایگزینی داروی ایرانی نقش مهمی دارند، افزود: برخی پزشکان به بیماران خود توصیه می‌کنند، حتماً داروی خارجی تهیه کنند.

بیمار هم از ترس سلامتی‌اش، خود را مجاب می‌کند تا داروی خارجی تهیه کند. هاشمی درخصوص کنترل مصارف، گفت: با در نظر گرفتن سلامتی مردم، عقل، انصاف، علاقه به کشور و منافع ملی حکم می‌کند که بر مصرف داروهای ایرانی و ارزان قیمت‌تر تأکید کنیم. وزیر بهداشت با تأکید به اینکه نباید بیماران و خانواده‌های آنها برای تأمین دارو و ملزومات‌شان نگران باشند، افزود: نباید از جمله افراد یا گروه‌هایی باشیم که بر نگرانی مردم می‌افزایند،

بلکه وظیفه‌مان این است که به آنها آرامش دهیم، بنابراین از این پس در وزارت بهداشت هم نباید تصمیماتی اتخاذ شود که منجر به نگرانی مردم می‌شود. وزیر بهداشت گفت: حوزه سلامت در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، زیرا منابع و مصارف باهم، همخوانی ندارد، دلیل آن هم این است که سهم بیمه‌ای که از مردم دریافت می‌شود، متناسب با بسته خدمتی نیست، یعنی حق بیمه اخذ شده از مردم در قبال خدماتی که دولت ارائه می‌دهد، ناچیز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha