چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 248724

یکی از تصمیمات مهم در زندگی مشترک ، تصمیم به فرزند آوری است . انتخاب اینکه چه زمانی جمع دو نفره تان ، بیشتر شود و نقش های تان در کنار «زن» و «شوهر» ، «مادر» و «پدر» راهم شامل شود ، چیزیست که باید در مورد آن خوب فکر کنید.

پای نفر سومی در میان است

سلامت نیوز: یکی از تصمیمات مهم در زندگی مشترک ، تصمیم به فرزند آوری است . انتخاب اینکه چه زمانی جمع دو نفره تان ، بیشتر شود و نقش های تان در کنار «زن» و «شوهر» ، «مادر» و «پدر» راهم شامل شود ، چیزیست که باید در مورد آن خوب فکر کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، در نظر گرفتن فاکتورهای زیادی در این تصمیم‌گیری لازم است تا نه عجولانه پای نفر سوم را به رابطه‌تان باز کنید و نه از روی صبر آن‌قدر این کار را به تأخیر بیاندازید که فاصله سنی‌تان با فرزندانتان زیاد شود و یا با مشکل پزشکی درروند بچه‌دار شدن مواجه شوید.

برای اینکه بتوانید به نتیجه‌گیری درستی در این خصوص برسید بهتراست موارد زیر را در نظر بگیرید:
یک تصمیم دوتایی
زمانی که فرزندی به جمع شما اضافه می‌شود در حقیقت زندگی هر دوی شما تغییر می‌کند، خواب‌وبیداری‌تان، هزینه‌ها، تفریحات و حتی فضای خانه‌تان هم عوض می‌شود. کسی که آمادهٔ مادری می‌شود باید توانایی 9 ماه زندگی به سبکی متفاوت را داشته باشد و از طرفی شرایط کاری و تحصیلی‌اش به‌گونه‌ای باشد که اگر لازم شد این ماه‌ها استراحت کند، مشکل شدیدی برایش ایجاد نشود. مادر آینده باید این توانایی را در خود ببیند که بتواند ساعت‌های زیادی از شب را بیدار بماند، در مهمانی‌ها بجای گپ و گفتگو پابه‌پای فرزندش بدود و مراقبش باشد و در یک‌کلام شرایط زندگی‌اش را با توجه به نیازهای فرزندش تغییر دهد.

اگر در سن 28 سالگی ازدواج کرده‌اید، زمان زیادی را به تثبیت روابط دو نفره قبل از تولد اختصاص ندهید که ممکن است دیر شود. آمادگی بدنتان و سنتان را در نظر بگیرید. فرزند سالم یک نعمت بزرگ است که شما می‌توانید با تصمیم به موقع و مراقبت‌های لازم به وقوع آن کمک کنید.

مردی هم که پدر می‌شود، وقتی به خانه می اید بجای استراحت باید در نگهداری نوزاد کمک کند، ممکن است بی خوابی تازه وارد، در ساعت خواب و استراحت او هم مشکل ایجاد کند و همسرش وقت کمتری را به او اختصاص دهد و از طرفی هزینه‌های زندگی‌شان هم بیشترشود.

این‌ها هیچ کدام عیب بچه‌دار شدن به‌حساب نمی‌آید بلکه شرایط عادی است که با ورود یک نوزاد به زندگی شما ایجاد می‌شود و دو نفری باید در موردش حرف بزنید، شرایط را بسنجید و تصمیم نهایی بگیرید. نمی‌توانید تنهایی در این خصوص به نتیجه برسید زیرا این کار زندگی هر دو را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

قول و قرارهای پیش از تولد
قبل از به دنیا آمدن فرزندان و حتی زمانی که هنوز تصمیمتان قطعی نشده، بهتر است در مورد شرایط بعدازآن باهم گفتگو کنید و به سبک یکسانی برای بزرگ کردن فرزندتان برسید. آیا قصد دارید در آینده فرزندتان را به مهد بسپارید، اگر خانم شاغل است باید برای نگهداری فرزند فکری بکنید. در مورد نحوهٔ تربیت و مطالعه در این مورد هم خوب است برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشید. هردوی شما باید این را قبول کنید که بعد از آمدن این مهمان عزیز دیگر وقت به‌اندازهٔ گذشته برای رابطهٔ دوتایی‌تان نخواهید داشت مخصوصاً روزهای اول وردش به زندگی شما با یک کمبود ساعت شدید مواجه می‌شوید پس در مورد این تغییر آماده باشید و سعی کنید باهم قرارهایی بگذارید که این موضوع باعث دور شدنتان از هم نشود مثلاً اینکه نوزاد را در تختی کنار تخت خودتان بخوابانید نه در تخت دو نفره آن‌هم بین خودتان. یا اینکه بعد از تولد فرزندتان باهم اینبارسه تایی و با کالسکه به قدم زدن بروید و یا هرکاری که به فکرتان می‌رسد و می‌توانید از قبل تکلیفش را تعیین کنید تا با آمدن او مهم‌ترین رکن برای تولدش، که همان آرامش خانه است، فراهم باشد. یادتان نرود که شما باید در قدم اول گرمای رابطه دو نفره تان را حفظ کنید تا پدر و مادر خوبی باشید.

نیروهای کمکی از خدا خواسته
اینکه مسئولیت فرزندتان را به دیگری بسپارید اصلاً کار درستی نیست، اگر قرار باشد مادر شما او را بزرگ کند، کودک شما باتربیتی متفاوت از چیزی که در نظر دارید رشد خواهد کرد اما حتی مادران خانه‌دار هم گاهی نیاز به نیروی کمکی دارند تا به‌وقت دکترشان برسند، ورزش چند روز در هفته‌ای را برای بازگشت تناسب‌اندامشان انجام دهند و یا به یک جمع دوستانه باهم سرشان به‌تنهایی و بدون کودکشان بروند، به همین منظور خوب است از اطرافیان مورد اعتماد و داوطلب برای نگهداری بچه کمک بگیرید. مثلاً مادربزرگ و پدربزرگ‌ها، عمه یا خاله و حتی یک دوست خانوادگی مطمئن می‌توانند مثل فرشتهٔ نجات کمک کنند تا وسط دوندگی‌های بچه‌داری، کمی نفس بگیرید.

کمی رؤیا بیشتر واقعیت
عکس کودکان زیبا، چشم درشت و سالم که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌چرخد، بسیار وسوسه کننده است اما واقعیتان است که کودک شما در خوش بینانه ترین حالت شبیه شما یا همسرتان خواهد بود، گاهی هم نقاط منفی چهرهٔ شما را به ارث خواهد برد، حتی ممکن است باتمام مراقبت‌ها دارای نقصی باشد پس وقتی آمادهٔ حضور او در زندگی‌تان می‌شوید، همه چیز را در نظر بگیرید. بی قید و شرط دوست داشتن چیزی است که به آن نیاز دارید و از همین ابتدا سعی کنید بیش از حد غرق رؤیا نشوید تا در آینده او مجبور نباشد برای پزشکی یا مهندس شدن خودش را به آب و آتش بزند و رویاهای شما را برآورده کند.

تلاش برای فرزندی سالم
بهتر است از همان اوایل ازدواج زیر نظر پزشک باشید و زمانی که تصمیم به فرزند آوری می‌گیرید حتماً با او مشورت کنید، آزمایش‌های قبل از بارداری و توانایی بدن هر دوی شما می‌تواند به تولد به فرزند سالم کمک کند. یادتان نرود در مورد زمان این تصمیم هم طبق نظر پزشک عمل کنید اگر در سن 28 سالگی ازدواج کرده‌اید، زمان زیادی را به تثبیت روابط دو نفره قبل از تولد اختصاص ندهید که ممکن است دیر شود. آمادگی بدنتان و سنتان را در نظر بگیرید. فرزند سالم یک نعمت بزرگ است که شما می‌توانید با تصمیم به موقع و مراقبت‌های لازم به وقوع آن کمک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha