رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه کیفیت درمان وابسته به عملکرد کادر پرستاری است از پرستاران خواست تا با نظارت بر خطاهای پزشکی به کاهش این خطاها کمک کنند.

نقش پرستاران در کاهش خطاهای پزشکی

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه کیفیت درمان وابسته به عملکرد کادر پرستاری است از پرستاران خواست تا با نظارت بر خطاهای پزشکی به کاهش این خطاها کمک کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، شاهرخ یوسف‌زاده چابک در نشست با پرستاران که با حضور معاون پرستاری وزیر بهداشت در سالن اجتماعات معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، اظهارکرد: بار مسئولیت در حوزه سلامت بر دوش جامعه پرستاران است.
وی ارتقای سلامت جامعه را یکی از مهم ترین اولویت ها و سیاست های دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و گفت: در حال حاضر حوزه فعالیت پرستاران از مراکز درمانی و بیمارستانی به خدمات رسانی در جامعه نیز توسعه یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طب تسکینی و مراقبت‌های پرستاری سالمندی از مباحث جدیدی است که در حوزه بهداشت و درمان مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: استان گیلان یکی از سالمند ترین استان های کشور است و توجه به این مقوله در گیلان باید بیش از سایر موارد باشد.
وی در ادامه کیفیت درمان را وابسته به عملکرد کادر پرستاری عنوان و خاطرنشان کرد: بین کادر بالینی و کادر پرستاری باید یک ارتباط دوسویه وجود داشته باشد.
یوسف زاده با اشاره به اینکه حضور پرستاران متعهد می‌تواند موجب ارائه خدماتی با کیفیت تر به بیماران شود، اظهار کرد: بحث کنترل عفونت امری مهم و حائز اهمیت در حوزه پرستاری است.
وی با تأکید بر رصد خطای پزشکی از سوی پرستاران در راستای کاهش این خطاها، اظهارکرد: ایجاد جنگ روانی در جامعه امری نادرست است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: جای تاسف است که برخی در شرایط حساس جامعه با ایجاد ناامیدی تلاش می کنند که همواره دانشگاه علوم پزشکی گیلان را با بدهیهای کلان معرفی کنند. در صورتی که برای اعلام بدهی دانشگاه باید به یک مرجع معتبر استناد کرد.
یوسف‌زاده با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تمامی‌ توان به فعالیت و ارائه خدمات خود ادامه می‌دهد، تصریح کرد: در شرایط بحران اقتصادی بیشترین فشار متوجه سیستم سلامت کشور می شود، به همین دلیل تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران جزء اولویت دانشگاه است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha