چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 248745

کارشناس تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به خطرات تابش مستقیم آفتاب روی موادغذایی هشدار داد و گفت: در اثر تابش مستقیم نور خورشید به ویژه اشعه ماوراءبنفش، ماهیت شیمیایی و بیوشیمیایی موادغذایی تغییر می کند.

تابش مستقیم آفتاب موادغذایی را سرطان زا می کند

سلامت نیوز: کارشناس تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به خطرات تابش مستقیم آفتاب روی موادغذایی هشدار داد و گفت: در اثر تابش مستقیم نور خورشید به ویژه اشعه ماوراءبنفش، ماهیت شیمیایی و بیوشیمیایی موادغذایی تغییر می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، بنفشه کفشدوز محمدی افزود: به طور مثال قراردادن بطری های آب معدنی در معرض تابش مستقیم نور خورشید موجب آزادسازی مواد شیمیایی موجود در بطری و ورود این مواد به آب آشامیدنی می شود که سلامت مصرف کنندگان را در معرض خطر قرا می دهد.


به گزارش سازمان غذا ودارو، ،وی خاطرنشان کرد: همچنین قراردادن فرآورده های حجیم شده مانند چیپس و پفک مقابل نور آفتاب با اثرگذاشتن روی لایه های آلومینیومی استفاده شده در بسته بندی منجر به فساد چربی داخل این فرآورده ها شده و کلسترول موجود در آنها را افزایش می دهد.
محمدی اضافه کرد: گاهی نیز فساد موادغذایی در اثر رعایت نکردن شرایط مناسب نگهداری آنها، رخ می دهد چراکه هر ماده غذایی، شرایط نگهداری خاص خود را دارد به آن معنا که برخی موادغذایی نیاز به نگهداری در یخچال دارند و برخی دیگر باید در دمای خشک و خنک نگهداری شوند.
کارشناس تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: نگهداری موادغذایی در معرض تابش مستقیم نور خورشید به سرعت آنها را فاسد و مسموم می سازد.
محمدی با برشمردن نشانه های فساد موادغذایی، گفت: مشخصه بارز فساد موادغذایی، تغییر در طعم و رنگ آنها است. قرار دادن موادغذایی و تنقلات سوپرمارکت ها در معرض دید عموم برای تبلیغ، میزان فسادپذیری آنها را افزایش می دهد.
وی یادآورشد: موادغذایی مانند سس مایونز که حاوی تخم مرغ هستند، با وجود پلمپ بودن درب ظرف، نیاز به نگهداری در یخچال دارند؛ بنابراین پلمپ بودن و باز نشدن درب بسته های غذایی، بهانه ای جهت نگهداری در خارج از یخچال برای آن دسته از موادغذایی که نیاز به رعایت شرایط دما دارند، نیست.
محمدی به مردم توصیه کرد هنگام انتخاب و خرید موادغذایی به رعایت شرایط نگهداری آنها مطابق با نوشته های مندرج روی بسته بندی، توجه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha