مردی که به اتهام آدم‌ربایی و شروع به قتل زن مورد علاقه‌اش به زندان و پرداخت دیه محکوم شده بار دیگر محاکمه می‌شود.

خواستگار چاقو به دست به میز محاکمه بازگشت

سلامت نیوز: مردی که به اتهام آدم‌ربایی و شروع به قتل زن مورد علاقه‌اش به زندان و پرداخت دیه محکوم شده بار دیگر محاکمه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه جوان نوشت: رسیدگی به این پرونده شهریور سال ۹۵ همزمان با انتقال پیکر نیمه‌جان زن جوانی به یکی از بیمارستان‌های تهران آغاز شد. این زن در حالی که با ضربات چاقو مجروح و در حاشیه یکی از خیابان‌های عبدل‌آباد رها شده بود از سوی راننده خودرویی به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و به طور معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت. نازنین ۳۵‌ساله بعد از بهبودی گفت: «چند سال قبل از همسرم جدا شدم و با دخترم زندگی می‌کردم. سال گذشته به عنوان مسافر سوار ماشین مرد جوانی به نام بهنام شدم. بعد از طی مسافتی سر صحبت را باز کرد و فهمیدم او مجرد است. این آغاز آشنایی من و بهنام شد. بعد از چند ملاقات او ابراز علاقه کرد و گفت: قصد ازدواج دارد.»


زن جوان در ادامه گفت: «در این باره با خانواده‌ام صحبت کردم، اما آن‌ها گفتند تو مطلقه هستی و صاحب فرزند، صلاح نیست با آن مرد که هنوز مجرد است ازدواج کنی. با مخالفت خانواده‌ام از بهنام فرصت خواستم تا با برادرم صحبت کنم، اما بهنام قبول نکرد و فکر می‌کرد با بدقولی‌هایم قصد اخاذی دارم. این گذشت تا روز حادثه می‌خواستم برای خرید به عبدل آباد بروم که بهنام دنبالم آمد. در مسیر بودیم که بهنام دوباره حرف ازدواج زد. من که به خاطر مخالفت‌های خانوده‌ام عصبانی بودم به او گفتم: «مگر قرار نبود مدتی صبر کنی تا خانواده‌ام را راضی کنم.» بهنام بعد از شنیدن این حرف ناگهان به سمت خیابان خلوتی رفت و داخل ماشین با چاقو به جانم افتاد. او مرا به شدت زخمی کرد و سپس از ماشین بیرون انداخت. در آن وضعیت قدرت بلند شدن نداشتم و بهنام هم رفته بود تا اینکه راننده خودرویی وقتی مرا در آن وضعیت دید دلش سوخت و مرا به بیمارستان رساند.»


شاکی در حالی که به شدت گریه می‌کرد، گفت: «ضربات چاقو صدماتی زیادی به معده، روده و کلیه‌هایم وارد کرده و حالا یکی از کلیه‌هایم را از دست داده‌ام. از طرفی پزشکان گفته‌اند دیگر امکان بارداری ندارم و آسیب‌های جدی به کمر و گردنم وارد شده است.»


با طرح این شکایت، بهنام بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت، اما جرمش را انکار کرد و گفت: زن جوان با میل خودش سوار ماشین شده بود. بعد از توضیحات متهم، مرد جوان بنا به شواهد و قرائن روانه زندان شد و پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.


متهم در اولین جلسه رسیدگی به پرونده در حالیکه با وثیقه آزاد بود بعد از طرح شکایت از سوی شاکی در جایگاه قرار گرفت و با انکار آدم‌ربایی در شرح ماجرا گفت: «آدم‌ربایی را قبول ندارم. نازنین با میل خودش سوار ماشین شد و قرار بود برای خرید به عبدل آباد برویم. در مسیر وقتی حرف خواستگاری و ازدواج شد او با رفتار و حرف‌هایش مرا عصبانی کرد به همین دلیل دست به چاقو شدم.» متهم در ادامه گفت: «این زن در مدت زمان آشنایی بار‌ها به بهانه‌های مختلف از من پول گرفته بود. آخرین بار دو روز قبل از حادثه بود که به بهانه خرید اجاق گاز ۵۰۰ هزار تومان پول نقد گرفت، اما وقتی حرف ازدواج می‌شد عصبانی می‌شد و بهانه مخالفت خانواده‌اش را می‌گرفت. این بود که فهمیدم شاکی قصد اخاذی دارد به همین دلیل روز حادثه از رفتار‌های او عصبانی شدم و می‌خواستم با چاقو از او انتقام بگیرم.»


در پایان هیئت قضایی بعد از آخرین دفاع متهم، وی را از اتهام آدم‌ربایی تبرئه و به خاطر جراحات وارده به شاکی و شروع به قتل به پرداخت یک چهارم دیه کامل و پنج سال حبس محکوم کرد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد، اما از سوی قضات یکی از شعبات آن نقض و به همان شعبه ارجاع داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha