مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی گفت: هرچند مهدهای کودک از ساعت 6 صبح فعالیت خود را آغاز می کنند اما پایان کار آنها مانند ادارات دولتی تهران 14 نیست و همانند گذشته باید تا ساعت 15 و 30 دقیقه خدمات ارائه دهند.

مهدهای کودک باید تا ساعت 15:30 دایر باشند

سلامت نیوز:  مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی گفت: هرچند مهدهای کودک از ساعت 6 صبح فعالیت خود را آغاز می کنند اما پایان کار آنها مانند ادارات دولتی تهران 14 نیست و همانند گذشته باید تا ساعت 15 و 30 دقیقه خدمات ارائه دهند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد نفریه در گفت و گو با ایرنا افزود: والدین باید برای مدت بیشتری که کودک بعد از ساعت 14 در مهد می ماند، هزینه پرداخت کنند؛ چراکه پرسنل یک ساعت زودتر (در ساعت 5 و 30 دقیقه صبح) سرکار حاضر می شوند تا کودکان را پذیرش کنند.
وی درباره موازی شدن ساعت پایان کار والدین در ساعت 14 و زمان تحویل کودکان به آنان در همان زمان و اینکه والدین مجبور هستند بابت تاخیر در رسیدن به محل مهدکودک، هزینه مازاد شهریه بپردازند، گفت: این مساله پیش از این نیز وجود داشته است و قبلا کارمندان ساعت 16 تعطیل می شدند اما باید ساعت 15.30 کودک خود را از مهد تحویل می گرفتند؛ همچنین طبق قانون مادران شاغل در بخش های دولتی که فرزند خردسال دارند می توانند، کار خود را با یک ساعت تاخیر یا تعجیل آغاز کنند.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی ادامه داد: به هرحال باید حقوق مربیانی که زودتر به مهد می آیند یا در ساعات اضافه کودک را نگهداری می کنند، پرداخت شود و هرچند والدین باید هزینه بیشتری بابت ساعات اضافه بپردازند اما این وضعیت، یک شرایط فوریتی است و معلوم نیست که همچنان ادامه یابد یا متوقف شود.
نفریه خاطرنشان کرد: هم اکنون در کشور 16 هزار مهدکودک فعالیت دارد که از این تعداد 6 هزار و 500 روستا مهد، هزار و 400 مهد حاشیه ای و بقیه مهدهای شهری هستند.
به گفته وی، 600 هزار کودک در این مهدها نگهداری می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha