شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 248918

ویتامین E آنتی اکسیدانی است که با رادیکال های آزاد مخرب کلاژن پوست مبارزه کرده و بر همین اساس از بروز چین و چروک در آن پیشگیری می کند.

فرمول ویتامینی برای حفظ شادابی و جوانی پوست

سلامت نیوز: ویتامین E آنتی اکسیدانی است که با رادیکال های آزاد مخرب کلاژن پوست مبارزه کرده و بر همین اساس از بروز چین و چروک در آن پیشگیری می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، حفظ سلامت و کیفیت پوست بدن انسان با افزایش سن دشوار شده و حتی شاید غیر ممکن به نظر برسد. پوست بزرگترین اندام بدن انسان است که نخستین سد دفاعی در برابر عوامل خارجی محسوب می شود.

به گزارش "ایزی هلث آپشنز"، در برابر نوسانات هورمونی، افت سطوح کلاژن، استرس اکسیداتیو و نور خورشید تابستانی، پوست می تواند از مقداری کمک برای ترمیم خود بهره‌مند شود.

یکی از عوامل کلیدی برای حفظ سلامت پوست دریافت مواد مغذی پشتیبان این اندام به میزان کافی است. از این طریق شما می توانید درخشش جوانی را بازیافته و پوستی سالم و شاداب را در طول زندگی خود حفظ کنید.

ویتامین D

ویتامین D که به نام ویتامین خورشید نیز شناخته می شود تقریبا برای هر قسمتی در بدن انسان مفید است و پوست نیز از این شرایط مستثنی نیست. ویتامین D در حقیقت یک هورمون است و پوست شما به هورمون ها بسیار حساس است.

زمانی که سطوح هورمون ها متعادل نیست، امکان تجربه شرایطی مانند خشکی پوست یا ظهور لکه ها روی پوست وجود دارد.

ویتامین D خواص محافظت در برابر نور را نیز برای پوست انسان فراهم می کند، به این معنی که می تواند به محافظت از سلول های پوست در برابر آسیب DNA و کاهش التهاب پوست یا اریتم، قرمزی پوست در نتیجه قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش، کمک کند.

از منابع غذای خوب برای ویتامین D می توان به زرده تخم مرغ، پنیر، و ماهی هایی مانند تن و خالمخالی اشاره کرد.

ویتامین C

ویتامین C یکی از مواد مغذی کلیدی برای پوست انسان است، به ویژه زمانی که موضوع ترمیم مشکلات ناشی از افزایش سن مطرح می شود زیرا این ویتامین به روشن‌تر کردن رنگ چهره و توقف آسیب ناشی از پرتوهای فرابنفش کمک می کند.

همچنین، ویتامین C در تولید کلاژن نقش دارد که این پروتئین جوانی و انعطاف پذیری پوست را حفظ کرده و رگ های خونی تغذیه کننده پوست را در شرایط خوبی حفظ می کند.

از منابع غذایی خوب برای ویتامین C می توان به توت فرنگی، کیوی، فلفل های قرمز و سبز، مرکبات و گواوا اشاره کرد.

ویتامین E

ویتامین E آنتی اکسیدانی است که با رادیکال های آزاد مخرب کلاژن پوست مبارزه کرده و بر همین اساس از بروز چین و چروک در آن پیشگیری می کند. از این رو، ویتامین E به عنوان یک معکوس کننده آسیب شناخته می شود.

از مواد غذایی سرشار از ویتامین E می توان به روغن جوانه گندم، دانه های آفتابگردان، بادام و فندق اشاره کرد.

اسیدهای چرب امگا-3

مصرف اسیدهای چرب امگا-3 یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت پوست است. آنها به تغذیه پوست کمک می کنند و آن را شاداب و جوان نگه می دارند که کاهش چین و چروک ها و خطوط پوست را در پی دارد.

از منابع غذایی خوب برای اسیدهای چرب امگا-3 می توان به ماهی های چرب و آب های سرد مانند سالمون، ساردین، خالمخالی و تن اشاره کرد.

بیوتین

عدم مصرف کافی بیوتین که به نام ویتامین B7 نیز شناخته می شود می تواند از دلایل خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شما باشد.

برای مقابله با این شرایط مصرف مواد غذایی سرشار از این ماده مغذی مانند گل کلم، آووکادو، قارچ، تخم مرغ، ماهی سالمون و سیب زمینی شیرین را در دستور کار خود قرار دهید.

اسید پانتوتنیک

اسید پانتوتنیک که به نام ویتامین B5 یا پانتنول نیز شناخته می شود یکی از موادی است که می تواند به آبرسانی پوست کمک شایانی کند.

این ماده مغذی مانع از دهیدارته شدن پوست می شود.

از منابع غذایی خوب برای اسید پانتوتنیک می توان به قارچ، تخم مرغ، گوشت گاو، مرغ و بوقلمون اشاره کرد.

نیاسین

نیاسین که به نام ویتامین B3 نیز شناخته می شود از اثرات روشن کنندگی پوست برخوردار است و از نظر علمی ثابت شده است که به طور قابل توجهی ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

از بهترین منابع غذایی برای نیاسین می توان به گوشت بوقلمون، سینه مرغ، بادام زمینی، ماهی تن و نخود سبز اشاره کرد.

ویتامین K

شاید شما نیز با مشکل حلقه های تیره در اطراف چشم های خود یا ظهور سیاهرگ های تارعنکبوتی مواجه باشید. ویتامین K یکی از مواد مغذی است که برای مقابله و بهبود این شرایط می توانید مد نظر قرار دهید.

ویتامین K به بهبود مشکلات رگ های خونی که زمینه ساز این قبیل مشکلات هستند، کمک می کند.

از بهترین منابع غذایی برای این ویتامین می توان به کیل، بروکلی، جوانه های بروکسل، اسفناج و مارچوبه اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha