مطالعات جدید محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد استفاده از دانه های غنی شده با آهن منجر به بهبود حافظه و تمرکز کودکان می شود.

افزایش حافظه و تمرکز کودکان با دانه های غنی شده با آهن

سلامت نیوز:  مطالعات جدید محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد استفاده از دانه های غنی شده با آهن منجر به بهبود حافظه و تمرکز کودکان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، کمبود آهن شایع ترین فقر مواد غذایی در سراسر جهان است. کمبود آهن بسیاری از شرایط سلامت را تحت تاثیر قرار می دهد.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،محققان در مطالعات جدید به نقش آهن در سلامت کودکان و نوجوانان پرداخته اند و مطالعات نشان می دهد کمبود آهن منجر به کاهش حافظه، تمرکز و خستگی کودکان می شود. به این منظور تحقیقات گسترده ای را در دانش آموزان هندی آغاز کردند.


این مطالعه نشان می دهد مصرف دانه های غنی شده با آهن، پیشرفت چشمگیری در حافظه و تمرکز دانش آموزان دارد. در این مطالعه سطح آهن دانش آموزان در شروع تحقیق و 4 و 6 ماه پس از مصرف منظم دانه های غنی شده با آهن اندازه گیری شد.
در طول مطالعه عملکرد شناختی دانش آموزان نیز تحت بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد جبران کمبود آهن نقش مهمی در بهبود عملکرد شناختی دانش آموزان دارد.


نتایج این مطالعه نشان می دهد تامین آهن مورد نیاز تمام افراد به ویژه کودکان و نوجوانان به خصوص در کشور های در حال توسعه باید در کانون توجه متخصصان تغذیه و بهداشت قرار گیرد.
علاوه بر دانه های غنی شده و مکمل، جگر، گوشت قرمز، بروکلی، شکلات تلخ، بادام هندی، کشمش،، قلوه ، ماهی، زرده تخم مرغ ، سبزی های دارای برگ سبز تیره مانند جعفری و اسفناج و حبوبات مثل عدس و لوبیا، میوه های خشک به خصوص برگه زرد آلو و دانه های روغنی منبع غنی آهن هستند.
نتایج این مطالعه در نشریه Nutrition منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha