رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به کاهش هپاتیت C در بیماران هموفیلی، گفت: هپاتیت C در بیماران هموفیلی استان های لرستان، خراسان جنوبی و گیلان ریشه کن شده است.

ریشه کنی هپاتیت C در بیماران هموفیلی سه استان کشور

سلامت نیوز: رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به کاهش هپاتیت C در بیماران هموفیلی، گفت: هپاتیت C در بیماران هموفیلی استان های لرستان، خراسان جنوبی و گیلان ریشه کن شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر سید موید علویان روز دوشنبه به مناسبت آغاز هفته حمایت از بیماران هموفیلی  افزود: در بقیه استان ها هم ابتلا به این بیماری، بیش از 90 درصد کاهش پیدا کرده و امیدواریم این بیماری تا 3 سال آینده در کشور ما، ریشه کن شود.
وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته 40 تا 50 درصد هموفیلی ها به هپاتیت C مبتلا بودند، اظهار داشت: با شناسایی و درمان آنان، تعداد این بیماران در کشور به طور چشمگیری کاهش یافته است.


علویان به درمان 10 هزار بیمار مبتلا به هپاتیت C در کشور اشاره کرد و گفت: 186 هزار نفر مبتلا به این بیماری در کشور وجود داشتند که درحال حاضر به 176 هزار نفر رسید و 10 هزار نفر در حدود یک سال و نیم اخیر درمان شده اند.
بیماران هموفیلی به دلیل دریافت مکرر فاکتورهای انعقادی همواره در معرض خطر بالایی برای آلودگی با ویروس هپاتیت C بودند که با اجرای طرح غربالگری خون ها از نظر آنتی بادی علیه ویروس هپاتیت C از سال 1375 و کنترل شدید در تهیه فاکتورهای انعقادی تغلیظ شده بطور مؤثری بیماران هموفیلی و تالاسمی از آلوده شدن به ویروس هپاتیت C محافظت شدند.
اول مردادماه، همزمان با آغاز هفته حمایت از بیماران هموفیلی فرصت مناسبی در جهت تشخیص و درمان قطعی بیمارانی است که علیرغم بیماری خود بار این بیماری را به دوش می کشند.از اول تا هفتم مرداد ماه به نام هفته حمایت از بیماران هموفیلی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha