چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 249395

افراد بسیاری هستند که در سراسر روز در حال خوردن میان وعده های مختلف هستند به شکلی که نصف بیشترغذایی دریافتیشان در طول روز را میان وعده ها تشکیل می دهند.

چطور با مصرف میان وعده، لاغر شویم؟

سلامت نیوز: افراد بسیاری هستند که در سراسر روز در حال خوردن میان وعده های مختلف هستند به شکلی که نصف بیشترغذایی دریافتیشان در طول روز را میان وعده ها تشکیل می دهند.

مانند بسیاری از چیزهای دیگر، این مورد هم بستگی به نحوه ی انجامش دارد. استفاده از میان وعده به عنوان قسمتی از یک برنامه غذایی سالم می تواند کمک کند وزن کم کنیم. اما خوردن بی اختیار میان وعده تنها کالری خالی را در پی دارد و باعث اضافه شدن وزن می شود. محققان می گویند باید بدانید چه چیزی را چه جایی و چگونه می خورید و آیا آن غذا با برنامه غذایی تان مطابقت دارد یا خیر. در ادامه به شما می گوییم که چگونه میان وعده می تواند عضوی از یک برنامه ی سالم برای کاهش وزن باشد.


نقشه بکشید

اگر میدانید که دوست دارید میان وعده میل کنید، برنامه بریزید که چه چیزی، چه مقدار، و چه زمانی استفاده کنید. برنامه داشتن کمکتان می کند گرفتار خوردن های احساسی نشوید و بتوانید مقدار میان وعده ها را کنترل کنید. بعلاوه با این کار می توانید در میان وعده ها تنوع ایجاد کنید و هر بار به سراغ یک غذای خاص نروید. اگر برنامه غذایی که دنبال می کنید میزان کالری خاصی را برای کل روزتان در نظر گرفته باید این مقدار کالری را به صورت متعادل بین وعده های اصلی و میان وعده ها تقسیم کنید.

روی چربی های سالم، پروتئین و فیبر تمرکز کنید

میان وعده های سرشار از مواد مغذی که حاوی این سه عنصر باشند می توانند انرژی بیشتری به شما بدهند و برای مدت طولانی تری سیر نگهتان دارند. علاوه بر این پروتئین به ثبات عضلات کمک می کند، عضله ها کالری بیشتری می سوزانند و فیبر نیز باعث می شود غذا دیر هضم شود و معده مشغول باشد.

میان وعده سبزیجات میل کنید

سبزیجات آب و فیبر زیادی دارند و کم کالری نیز هستند. می توانید هویج و پنیر را به عنوان یک میان وعده عالی میل کنید.

از کربوهیدرات های ساده و فرآوری شده بپرهیزید

کربوهیدرات های ساده و فرآوری شده چیزی جز کالری خالی بدون هیچ مواد مغذی به برنامه اضافه نمی کنند. چنین غذاهایی حتی می توانند باعث تحریک انسولین شوند و گرسنگی بیشتر را در پی داشته باشند.

میان وعده ای انتخاب کنید که از آن لذت می برید

میان وعده برای راضی نگه داشتن خود است، اگر میان وعده ی سالمی استفاده کنید که از آن لذت نمی برید، ممکن است راضی نشوید و آنقدر به خوردن ادامه دهید تا این اتفاق بیفتد. پس از قبل برنامه ریزی کنید و میان وعده ای برای خود تهیه کنید که مزه ای دلخواه داشته باشد.

در زمان مناسب میان وعده را استفاده کنید

میان وعده را دیرشب و دیر وقت میل نکنید زمانی این کار را انجام دهید که فرصت داشته باشید کالری بسوزانید.

وقتی گرسنه اید خرید نکنید

تحقیقات نشان داده اگر در طول خرید گرسنه باشید امکان اینکه غذاهای ناسالم خریداری کنید بیشتر می شود. پس قبل از اینکه برای خرید به فروشگاه یا جایی که غذا هست بروید مطمئن شوید که یک میان وعده ی سالم میل کرده باشید.

گرسنه پای میز شام ننشینید

دقت کردید پرخوری زمانی که غذا خوردن را با گرسنگی شروع می کنید چقدر راحت تر است؟ در طول روز میان وعده استفاده کنید تا موقع شام بهانه ای برای پرخوری نداشته باشید.

آب بدن را تامین کنید

آب علاوه بر اینکه یک نوشیدنی بدون کالری به حساب می آید کمک می کند مغزتان تشنگی را با گرسنگی اشتباه نگیرد. همچنین می توانید به جای استفاده از نوشابه در آب آشامیدنی خود مقداری لیمو یا گریپ فروت بچکانید تا آب طعم دار شود.

میان وعده ها و وعده های اصلی برنامه ریزی شده خود را جا نیندازید

بیشتر مردم فکر می کنند جا انداختن یک وعده کمکشان می کند وزن کم کنند، اما معمولا این اتفاق نمی افتد و بعدا اسیر پرخوری نیمه شب خواهند شد. با خوردن سه وعده اصلی و استفاده از میان وعده ها در بین آنها می توانید به کاهش وزن خود کمک کنید و کنترل بهتری روی خوردن خود پیدا کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha